Avatar billede irask Nybegynder
21. januar 2009 - 21:25 Der er 6 kommentarer

Script til tømning af mapper på 36 pc'er

Hej

Jeg har ledt med lys og lygte efter et program eller et script der kan tømme mapper via remote desktop eller vnc. Mit problem er, jeg har 1 "mother" PC som styre 36 andre "slave" pc'er. Min mother pc sender filer til de 36 pc'er, de 36 pc'er skal ha tømt den mappe hvor filerne ligger i 1 gang om ugen, i øjeblikket logger jeg manuelt ind på hver slave maskine og tømmer mappen. Er der nogen der kender til et script eller et program jeg kan fyre af fra min mother pc, som kan tømme mapperne?
Avatar billede tg4600 Nybegynder
21. januar 2009 - 22:01 #1
Hvordan distribuerer du filerne til de 36 'slaver'?
Hvis du gør det ved hjælp af en .bat eller .cmd kan du jo slette samme vej..

/Tommy
Avatar billede jokkejensen Novice
21. januar 2009 - 22:26 #2
eller lav en simpel *.bat der sletter filer der er ældre end en uge, og afvikl den som en anden bruger når windows startes..

Det skal kun sættes op én gang, og er de i domæne kan du skubbe det ud den vej.
Avatar billede snowball Novice
21. januar 2009 - 22:50 #3
Du kan benytte dig at PsExec - http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897553.aspx - fra PsTools pakken. Så kan du udføre en kommando på "slave" PC'en som om du sad ved den.

Lav en simpel .txt fil som indeholder navnet på alle de PC'er du vil slette filer på.

Derefter er det blot at køre en kommando i stil med nedenstående fra din "master" PC.

psexec -d @fileC:\ListeMedPCer.txt del /F /S /Q C:\Folder\*.*
Avatar billede irask Nybegynder
21. januar 2009 - 23:47 #4
Tommy/ Jeg distribuere filer ved hjælp af et program der hedder "Watch out"  de 36 "slaver" styre 36 LCD skærme, selve programmet kan ikke slette filerne igen så smart er det ikke ;-)

jokkerjensen / jeg ved ikke hvordan  man laver en sådan fil!

snowball / Jeg vil lige teste det du skriver i morgen så vender jeg lige tilbage hvis jeg ikke kan få det til at virke!

Mange tak alle super fedt med alt den hjælp
/Kasper
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 08:41 #5
undskyld afbrydelsen

snowball er du ikke administrator

http://www.eksperten.dk/spm/860076

der ER fejl på konto (se din email)
Avatar billede snowball Novice
07. april 2009 - 21:20 #6
irask: Fandt du ud af det? :)