Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
21. januar 2009 - 01:29 Der er 12 kommentarer

Min router smider mig af mit trådløse net!

hej, jeg har en Linksys WRT54G router, og en Zepto Znote 2425W
Jeg kan sagtens gå på nettet hvis jeg har stik i, men jeg bliver smidt af hvis jeg kører trådløst. Så ryger den af i 10 sekunder og så er jeg på igen. Har en ven der også kører med Zepto som har samme problem. Men de andre jeg har herovre der har IBM og Dell computere bliver ikke på noget tidspunkt smidt af. Så jeg tror det er min computer der ikke kan korrespondere med denne type router. Hvilken router skal jeg købe i stedet som taler godt med en 2425W?
Avatar billede rebecca Novice
21. januar 2009 - 13:19 #1
Har du prøvet at ændre på setup af linksys routeren, f.eks hvilken wireless channel den køre på
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
21. januar 2009 - 14:55 #2
Ja, har talt med min udbyder om det. Jeg synes ikke det virker at skifte wireless channel, er der andet man kan gøre udover at skifte channel og er der nogle channels der burde fungere bedre end andre? - Det virker underligt at Dell og IBM computere sagtens kan være på når min zepto ikke kan.
Avatar billede rebecca Novice
21. januar 2009 - 17:14 #3
har du prøvet at slå sikkerheden fra på dit trådløse net
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
21. januar 2009 - 18:53 #4
Nej, men jeg skal jo have sikkerhed på mit netværk.
Avatar billede rebecca Novice
21. januar 2009 - 19:47 #5
Ja det skal man da men det kan jo være at lige den type sikkerhed du har valgt driller din opkobling til nettet, så hvis du i første omgang slår alt sikkerhed fra på det trådløse og det så fungere er vi jo et skridt nærmere
Avatar billede rebecca Novice
21. januar 2009 - 19:48 #6
hvilken sikkerhed har du sat den til
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
21. januar 2009 - 20:41 #7
prøver at slå det fra, det var WPA-PSK jeg havde på. Kører trådløst nu.. skriver hvis jeg bliver smidt af igen..
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
21. januar 2009 - 20:44 #8
Blev desværre allerede smidt af efter 1 minut og 1 minut senere skete det samme igen.. :(
Avatar billede rebecca Novice
22. januar 2009 - 09:32 #9
Hvis du går ind under Wireless basic settings hvad har du valgt her ?
  Min opsætning kan du se herunder:(Har nemlig samme router :o)

  Wireless Network Mode :Mixed
  Wireless Network Name :Linksys
(SSID:
  Wireless Channel : 11 - 2.462GHz
  Wireless SSID Broadcast :Enable

Wireless security:

Security Mode:  WPA Personal
WPA Algorithms :    TKIP
WPA Shared  Key : xxxxxxxxx
Group Key  Renewal : 3600 seconds

Advanced wireless settings:

Authentication Type :Auto (Default : Auto)
Basic Rate :Default (Default : Default)
Transmission Rate :Auto (Default : Auto)
CTS Protection Mode :Disable (Default : Disable)
Frame Burst :Disable (Default : Disable)
Beacon Interval :100 (Default : 100, Milliseconds, Range : 1 - 65535)
DTIM Interval :1 (Default : 1, Range : 1 - 255)
Fragmentation Threshold :2346 (Default : 2346, Range : 256 - 2346)
RTS Threshold :2347 (Default : 2347, Range : 0 - 2347)
AP Isolation :Off (Default : Off)
SecureEasySetup :Enable  (Default : Enable)
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
22. januar 2009 - 19:30 #10
jeg får ikke sådan en log op.. kan kun se at jeg kører channel 9 og SSID broadcast er enabled.
Wireless mode 802.11G og B
protected mode: on

Wireless security:

Security Mode:  WPA-PSK
WPA Algorithms :    TKIP
WPA Shared  Key : xxxxxxxxx
Group Key  Renewal : 3600 seconds

kan ik se de der advanced settings...
Avatar billede rebecca Novice
22. januar 2009 - 23:48 #11
Er din router opdateret med den nyeste firmware (måske det der skal til :o)
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
23. januar 2009 - 00:56 #12
Har ikke den nyeste firmware tror jeg, men kan ikke connecte til firmware serveren lige pt. Prøver igen i morgen..