Avatar billede hanbo Nybegynder
21. januar 2009 - 01:23 Der er 3 kommentarer

C5 Dokumentstyring

I den interne manual til C5 (C5 ver. 4.0 SP1) står der nedenstående, når man kigger under "Dokumentstyring":

"Det er ikke muligt f.eks. at hente en hel posteringsoversigt vedr. en debitor, da det er en én(debitor)-til-mange (posteringer)-relation (der er mange posteringer relateret til én debitor)."

Ikke desto mindre benyttes der en-til-mange relationer i forbindelse med mange af C5's udskrifter, når disse overføres til Word. F.eks. tilbud, ordrebekræftelse og faktura.

Jeg har en kunde, der tidligere har fået oprettet et støtte-kartotek, der kan indeholde flere poster, som ønskes udskrevet, når der laves et tilbud.

Kan dette lade sig gøre at sætte dette op under "Generelt\Dokumenttyper"? Hvis "Ja", hvordan?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
21. januar 2009 - 14:10 #1
Hejsa,

Jeg har lavet flere dokumenter hvor der er en 1 til mange relation.
Når det er mange poster du skal have fat i, så skal du bruge Sektionen "Bodytable" og tilhørende tabel i Word. Ligesom der bruges på faktura/tilbud linjer.

Dog vil jeg mene der skal tilrettes i den QTX som skal udskrive tingene. Hvis det er i forbindelse med tilbud, så ret i den der hedder OrdTilbudWord.

Kig i Ordlinie og Prebody, her kan du se det hele er pakket pænt ind i en Macro: #Line_PreOutput(Ord). Hvis du pakker denne ud, skulle det give dig nok informationer til at sætte dit eget kartotek på, og komme ud over stepperne via kald i en Search løkke på dit kartotek.

Det kræver lige lidt trial and error, men herefter er det ikke så besværligt.
Avatar billede hanbo Nybegynder
22. januar 2009 - 11:41 #2
Hej Up2NoGoog.

Tak for dit svar. Det hjalp mig i hvert fald lidt videre :)

Kunden bruger projektmodulet til at lave tilbud, så QTX'en er 'ProTilbudWord', men ved en hurtig sammenligning ser den ud til at virke på samme måde, og den benytter også macroen #Line_PreOutput.

Kunden har en tilpasning således at de har et nyt støttekartotek, der relaterer sig til ProKart. Dette er kartotek er også tilføjet QT'eren. Jeg har en forestilling om at der skal ligge et marcrokald på Pre-Output og på post search på det nye kartotek også, men ved ikke helt hvordan kaldet skal laves. Måske skal der også rettes i #Line_PreOutput (Lokalmacro i OrdreIndkøb_Rapport).

I den tilhørende skabelon fil (ProTilbudDK.dot) er der oprettet en ny tabel, med tilhørende tekstfelter/bookmarks.

nder dokumenttyper (ProTilbud), er det nye kartotek tilføjet), som sektion er der valgt 'BodyTable', og de rigtige felter og bogmærker er også angivet.

Du har ret i at tingene er 'pakket pakke pænt ind' i forskellige macro'er med betingede oversættelser o.s.v.

Jeg håber du (eller andre), kan komme med et bud på den tilpasning jeg mangler i QTX'en (ProTilbudWord) eller evt. i underliggende macroer.

På forhånd tak.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
26. januar 2009 - 09:43 #3
Der skulle en minimal rettelse til, men det der tager tid, er jo typisk af finde hvor man skal rette. :)

I QTX'en, var det ekstra kartotek rigtigt kædet sammen med Projektkartoteket.

I Prebody blev indsat:
SET &InitBodyTable = 1
#WordDocumentOutput(<Kartoteksnavn>, &InitBodyTable)

Håber det barer kører hanbo. :)