Avatar billede pkdkk Nybegynder
20. januar 2009 - 17:28 Der er 6 kommentarer

Skype på Nokia N95

Hej..

Jeg har lige hentet og installeret Skype på min Nokia N95 mobil, programmet virker fint og kan nemt logge på min skype konto på mobilen..

Problemet er bare at når jeg forsøger at ringe til mig selv (en anden skype bruger) som er aktiv på min computer, vil den ringe til et "mobil nummer" i stedet for at bruge det trådløse netværk i telefonen.. Hvorfor??

Når jeg fra min computer prøver at ringe til "Mobil skype brugeren" siger den bare at den er optaget???

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. januar 2009 - 20:59 #1
Fordi det er den måde skype har lavet deres system på.
Udgående ringer den til skypes server som viderestiller.
Indadgående skal du angive dit mobil nr. som skype vil ringe til. Det koster mobiltakst i form af skypeout.
Avatar billede pkdkk Nybegynder
20. januar 2009 - 22:04 #2
OKay, tak for svar..

Er det ikke pænt træls lavet??, Så kan jeg i hvert fald ikke bruge det til noget..

Troede jeg kunne have skype liggende på min mobiltelefon, og når jeg så var hjemme på mit eget trådløse netværk kunne jeg ringe SKYPE TO SKYPE fra min mobiltelefon...??,  ville du ikke mene det lyder mest korrekt??
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. januar 2009 - 14:29 #3
Meningen er at man har mulighed for at bruge skype overalt. Det er billigere at ringe over telefonnetværket end via dataoverførsel (GRPS), og derfor denne løsning.
Avatar billede pkdkk Nybegynder
21. januar 2009 - 18:08 #4
Jaja, men det smarte ville da være hvis jeg ku bruge skype på min mobil's trådløse netværk... Dermed tale gennem skype fra min alm. telefon uden at det ville koste noget .. Da den ville køre på mit hjemme netværk.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. januar 2009 - 21:19 #5
Du kan hente et andet gratis program til mobilen. Det hedder fring, og understøtter også skype. Så vidt jeg kan se kan den bruge wifi.
www.fring.com
Avatar billede pkdkk Nybegynder
21. januar 2009 - 22:20 #6
Nice tak .. det vil jeg lige prøve ;)