Avatar billede gnarf Nybegynder
16. december 1999 - 15:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Satdem Kiss Nordic

Spørgsmål mest til Cyberfox, men andre må gerne kommentere.

Jeg er ret nysgerrig med hensyn til det Satelit modem her. Hvor har du købt det ?
Virker det med ISDN som opkobling ?
Hvilken satelit skal parabolen peges mod ?
Man kan godt bruge samme parabol til at hente fjernsynskanaler med ikke? Bare der er flere hoveder på.

Du har givet 1800 for modem, og giver så 140 kr om måneden ik?

Der er ikke meget information på Kiss's hjemmeside, har du links til mere info et eller andet sted?
Avatar billede cyberfox Nybegynder
22. december 1999 - 00:10 #1
Hej gnarf

Har købt det hos www.internetklubben.dk
Ja det virker både med alm.modem og isdn
Parabolen er en alm TV parabol der peges mod ASTRA , og jo hvis du har 2 hovder på kan du se tv og kører internet samtidigt (Der er jo alligevel ikke noget ved de tv kanaler der er på astra)
Jo prisen er 1800.- for modem ( uden parabol)
og 140/måned til europeonline som er ISP på ASTRA
Læs mere her :http://www.europeonline.com/iits/index.htm

P.S.  der er mange andre end KISS der laver satmodems , jeg skrev til KISS ang. drivers til WIN2000: "driverne kommer når windows2000 kommer"
De har muligvis ikke fatter at win2k er ude, ok der er i beta men aligevel.....
Jeg syntes at der er SKOD sevrice at holde driverne tilbage (var der nogen der sagde creative?  sb-live)
Avatar billede cyberfox Nybegynder
22. december 1999 - 00:11 #2
Avatar billede gnarf Nybegynder
22. december 1999 - 10:56 #3
At der er mange andre end KISS der laver satdems er jeg slet ikke i tvivl om, men er der nogen af de satdems man kan bruge nu og har sammen med europeonline's opkobling??? Eller andre udbyderes opkobling for den sags skyld.

Get2net's internet via satelit er jo alt for dyr.
Avatar billede getalife Nybegynder
22. december 1999 - 15:32 #4
Win2K er på vej ud til forhandlerne.
De har ihvertfald forlad pakkeriet.
Så det er nok kun et spørgsmål om dage :o))
Avatar billede cyberfox Nybegynder
22. december 1999 - 22:24 #5
>gnarf  Ja på EOL's side er der en liste over satdems der virker med deres opkobling, det jeg mente med at der er mange andre der laver satdems var at de andre muligvis var mere fornuftige ang. support for win2k, da jeg syntes det er noget "fis" at holde driverne tilbage, da der er mange der har kørt med win2k i lang tid.
Så kunne man lige så godt købe sin hardware hos nogle der har en mere fornuftig indstilling til support :)
P.S
Den software der er til WIN98 fra KISS
SUCKS.......... BAD
Det skulle ikke undre mig at de slet ikke har WIN2K drivers klar endnu
Avatar billede cyberfox Nybegynder
22. december 1999 - 22:26 #6
>getalife    Ja WIN2K er på vej ud, netop derfor ville det være rart med nogle drivers, så man vidste de i det hele taget har nogle klar :)
Avatar billede melvis Nybegynder
02. januar 2000 - 02:09 #7
Men du skal stadig betale en del. da du skal betale til din ISP hvad du sender og du sender f.eks. hele tiden når du surfer.

/melvis
Avatar billede mikek_2000 Nybegynder
12. januar 2000 - 22:36 #8
til melvis...Man skal betale normalt telefontakst udover de 140kr pr. måned.
til cyberfox, har du prøvet at få NT4 driverne til at virke på win2000 ?
Avatar billede cyberfox Nybegynder
12. januar 2000 - 22:41 #9
Ja, jeg har prøvet NT4 driverne: virker ikke med W2K ,cant find satboard :(
Avatar billede gotsaed Praktikant
11. april 2004 - 13:11 #10
Findes der noget lig med EOL som kan virke i Thailand?