Avatar billede charley78 Novice
19. januar 2009 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man bedste kvalitet af screenshot i A4 format?

Jeg skal printe et screenshot af en webside, og jeg vil meget gerne undgå at bogstaver mv bliver for knidrede.

I hvilket format dpi/cm osv jeg bør lave dokumentet i Photoshop for at få det bedste resultat?

Ud over at vælge et liggende A4 format, ved jeg ikke hvad næste skridt bør være.

Kan nogen hjælpe?
19. januar 2009 - 10:42 #1
... er det fordi du 'bare' skal have screenshot direkte ud på papir ?
Eller skal det videre behandles i Photoshop ell. lign. ?
Avatar billede charley78 Novice
19. januar 2009 - 11:07 #2
det ser fint ud som det er og skal bare printes i så stort et format som muligt indenfor A4's rammer, derfor horisontalt.
Avatar billede charley78 Novice
19. januar 2009 - 11:10 #3
jeg har lavet en i 29,7x21cm 3508x2480px med res. 300px/dpi, men ved ikke om det er optimalt.
Jeg brugte Ctrl og rulllede det udsnit af websiden op til max og lar så pasted det i A4-formatet i Photoshop. Kan det gøres bedre?
Avatar billede doodoo Novice
22. januar 2009 - 13:49 #4
Hej Carley.

Det kan du ikke.
Når du tager et screenshot - tager du det digital fra skærmen, dvs. 72 DPI.
Så snart du blæser det op i 300dpi vil dine pixels forsøge at rette de 228 manglende pixels - dette gør at det bliver pixeleret...

DPS må aldrig - eller det siger fagfolk - køres op. Kun nedad, og med det samme du tager noget fra din computer på den måde vil det automatisk være 72 dpi og du kan derved aldrig nå et 300dpi flot tryk/print.

Mit råd ville være; Tag dit screenshot - lad det være i 72 DPS.
Og indsæt det så i InDesign el.lign. DTP program - her kan du så skalere det så du får en "actual dpi" (I indesign ligger den i window > info ) og sørg for denne er så høj som muligt.
Avatar billede charley78 Novice
22. januar 2009 - 16:00 #5
tak for gode råd :o)