Avatar billede quaid Nybegynder
18. januar 2009 - 21:18 Der er 2 kommentarer

Asus eee 900 linux adgang til Phillips snu5600 trådløs router

Hej

Jeg her købt en asus eee 900 med indbygget trådløst netværk. I forvejen har jeg en Phillips snu 5600 trådløs router. Routeren virker fint når jeg bruger den på min anden bærbar, sammen med den Phillips usb trådløs enhed, der fulgte med til routeren.

Det er imidlertid ikke til at få adgang med min nye asus computer til routeren. Er dette bare fysisk umuligt? Opsætningen er også helt forskellig, idet det trådløse program, der er på asus maskinen, mest af alt ligger op til at det skal bruges på et HOT SPOT (man vælger et nætværk og skal derefter indtaste et password)

Har én et bud på hvad, der kan gøres?

QD
Avatar billede kage_mand Nybegynder
18. januar 2009 - 22:21 #1
er det fordi du køre med skjult ssid?

ellers tjek

Om du bruger de rigtige sikkerheds instillinger(WPA/WPA2(AES/TKIP) eller WEP).

Det skal tjekke om du køre mac-addresse filtrering forså skal du tilføje din nye computers mac-adresse.
Avatar billede quaid Nybegynder
20. januar 2009 - 21:27 #2
Har skrottet den Phillips router

Quaid