Avatar billede null Nybegynder
02. juli 2001 - 01:07 Der er 14 kommentarer

Pertition program

Jeg har opdelt min hd i to partitioner en med linux og en med win2k.
Nu vil jeg gerne lave den partition linux om til NTFS hvpordan gør jeg det, fra windows!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
02. juli 2001 - 01:08 #1
bruger partition magic www.powerquest.com
Avatar billede null Nybegynder
02. juli 2001 - 01:10 #2
Må meget gerne være gratis
Avatar billede thomasledet Nybegynder
02. juli 2001 - 01:11 #3
du vil med andre ord slette linux?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
02. juli 2001 - 01:12 #4
prøv at kigge her http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=partition&cn=&ca=10001
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
02. juli 2001 - 01:12 #5
win 2000, win 2000 pro, eller server
Avatar billede morten2 Nybegynder
02. juli 2001 - 01:17 #6
Det letteste er at boote op i linux og slette din linux partition og derefter oprette en ny partition under w2k.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
02. juli 2001 - 01:20 #7
Er det win 2000 server, kan det gøres sådan her:
Gå ind i computer manegement --> tryk på disk manegement --> højreklik på den disk du vil formatere ---> vælg format ---> viola!!!!!
Avatar billede null Nybegynder
02. juli 2001 - 01:20 #8
hvordan sletter jeg min linux partition fra linux
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2001 - 01:21 #9
Null du skal have fat i partition magic 6,01. Dog hvis du kører linux så må du ka kende Fips 2,0 Opdel harddisk i flere partitioner, som bl.a. kan hentes på min ftp server. Dette program er gratis. Ellers ;o)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2001 - 00:00 #10
Hmmmmmmmmm....null.....er lidt uforstående overfor at du afviser carsten lusk\'s svar...........Partition Magic er rent det ENESTE program du kan konvertere om med, fra Windows UDEN der sker dine filer noget........:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede frn Nybegynder
12. juli 2001 - 05:40 #11
jeg har ikke prøvet at køre linux og win2k på samme computer men hvis jeg skal slette en partition gennem windows og oprette samt formatere mm ville jeg gøre følgende.

1. gå i Start > setting > control panel
2. dobbeltklik administrative tools
3. dobbelklik computer mannegenent
4. trykke på Disk mannegement
5. højreklikke den partition jeg vil fjerne og tyrkke delete.
6. højreklikke den unpartitioned space og trykke create extended eller logik drive
7. formattere det nye drev med NTFS

mvh

frn
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 06:41 #12
mr.athlon>> Det er ikke et gratis program og demoen kan ikke gemme på disken. Det ville jeg syntes var en god grund til at afvise selv om at det egentligt er et godt svar.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. juli 2001 - 00:49 #13
Har du fået løst dit problem????

Husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
24. juli 2001 - 10:05 #14
James t dk> Tjaaa, det kan du have ret i.Ved godt det ikke er gratis,og at demo\'en ikke kan gemme på disken.......jeg syntes bare det var en hurtig afvisning....thats all...:o)