Avatar billede kehler Nybegynder
18. januar 2009 - 18:33 Der er 7 kommentarer

Autocreate tables i DreamWeaver CS4?

Hej derude

Nu har jeg fået DW CS4 ind ad døren og jeg sidder og overvejer om der er nogen måde man kan få den til at lave tables i størrelse af alle ens billeder.

Det kommer sig af at jeg gerne laver designet i photoshop og så slicer det ud til enkeltstående billeder der tilsammen udgør designet.

Håber der er nogen derude der er klogere end jeg selv.

mvh

FuGz
Avatar billede ssv Nybegynder
18. januar 2009 - 20:46 #1
Nu ved jeg ikke hvor meget om hvor meget DW CS4 er forskellig i designet fra CS3, men jeg kan fortælle dig at i CS3 finder du den under Insert > Common. Og så finder du bare ikonet der ligner en tabel ;-)
Avatar billede kehler Nybegynder
18. januar 2009 - 21:22 #2
ssv, jeg ved ik om det er fordi jeg har været dårlig til at forklare mig, hvis det er så undskylder jeg :)

Det jeg vil have den til at automatisk at sætte tabellerne op for mig rundt omkring billederne så jeg slipper for selv at sidde og udmåle de forskellige tabeller til størrelserne af mine "vinduer" på siden.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2009 - 23:43 #3
<ole>

Tabeller som bærende layout-værktøj er afgjort en designfejl  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ssv Nybegynder
19. januar 2009 - 00:09 #4
Der er PhotoShop's Save for web-funktion, hvor du kan få PhotoShop til at generere html'en for dig. Men det anbefales _overhovedet ikke_, da det ofte er noget værre møg, så at sige, PhotoShop får genereret. Pointen er vel ikke at bruge et grafik-program til at lave websider ;-)

Jeg tror du selv må fatte kodningen og lave det selv, eller høre om nogle i opgave-afdelingen af Eksperten om de vil gøre det for dig :-)
Avatar billede kehler Nybegynder
20. januar 2009 - 17:59 #5
ssv, jeg faar allerede Photoshop til at lave html filen for mig, men som jeg har proevet at sige, saa er filen bare en sammensaetning af billeder og der er ingen tables omkring dem.

Olebole, konstruktiv kritik modtages gerne, der menes hermed at naar du siger tabeller som baerende layout vaerktoej er en fejl, saa kommer du med et alternativ der er bedre fungerende.
Avatar billede ssv Nybegynder
20. januar 2009 - 22:22 #6
DIV! :D
Avatar billede sniperdog Nybegynder
05. oktober 2010 - 13:35 #7
Jeg tror nok at den funktion du leder efter engang hed 'layers'.. Der var nemlig sådan en funktion hvor man bare kunne knalde et billede ind og så skære det op som man ville.. Det mener jeg i hvertfald jeg brugte engang, men jeg kan heller ikke finde det i cs4'eren.. :S