Avatar billede rekman Nybegynder
18. januar 2009 - 16:41 Der er 7 kommentarer

Kan ikke downloade filer via Internet Explorer.

Hej Eksperter!
Jeg sidder her med et kæmpe problem.
Min Internet Explorer 7, gider simpelthen ikke downloade filer mere.

F.eks: jeg vil gerne downloade Firefox, så trykker jeg på download linket, boksen hvor jeg vælger placering kommer frem, jeg finder skrivebordet og trykker GEM.
Filen downloader færdig, og boksen lukker ned igen. Men på skrivebordet ligger der bare intet. Prøver jeg igen, sker det samme, den siger ikke engang at filen allerede eksisterer!

Troede jeg var smart, og så valgte jeg KØR i stedet for. Samme sker her. Filen downloader færdig, og Vista kommer frem med sikkerhedsadvarsel om jeg vil køre, som den jo plejer at gøre.
Jeg siger Ja Tak, og så sker der INTET.

Jeg kan sagtens gå ind og højreklikke og downloade billeder fra en website. Det fungerer, men ligeså snart jeg downloader andet gider den ikke. .Zip .Rar .Exe og .Torrent filer er hvad jeg har prøvet med...

Jeg kører Windows Vista Home (standard)
Internet Explorer 7
Og min maskine kører helt fint ellers, også Internettet fungerer fint til visning af websites.

Jeg har prøvet at køre Check Disk, haft TuneUp Utilities kørt op til flere gange, kørt CCleaner.

Hvad kan være galt?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2009 - 16:56 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2009 - 16:57 #2
Måske det ellers virker at: Højreklik på IE-ikonet -> Kør som administrator
Avatar billede rekman Nybegynder
18. januar 2009 - 17:12 #3
Det sker der intet ved :-(
I Kør Som administrator, er alt nedtonet, og jeg kan intet vælge derinde..
Hvor føler man sig desperat når skidtet ikke virker :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2009 - 17:54 #4
Har du deaktiveret UAC?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2009 - 18:02 #5
Prøv evt at bruge søgefunktionen til at søge efter *Firefox*
Avatar billede rekman Nybegynder
18. januar 2009 - 18:21 #6
Yes.. UAC er deaktiveret. Men gjorde desværre ingen forskel. :-(

Jeg har prøvet at søge efter de filer jeg har "downloadet", men den finder intet.
Min Windows Update, lader også til at være forsvundet. Når jeg prøver at åbne den, kommer vinduet frem i 1sek for at lukke igen. Måske er det en formatering der skal til..
18. januar 2009 - 20:38 #7
... eller ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

NB: Nævnte pakker ka' du så DL via en anden PC og overføre vha passende medie ...