Avatar billede dalix Nybegynder
18. januar 2009 - 09:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til stort ramforbrug

Synes min computer bruger mange ram. Ved normal kørsel uden de store belastninger ligger den med et forbrug på ca 800 mb, jeg kører med vista premium, og har slået de fleste opstart programmer fra, samt automatisk diskdefragmentering. Har endvidere slået de fleste grafiske feuteres fra også.  Er der andet man kan gøre for at mindske ramforbruget tænker lidt om der er nogle tjenester i services.msc man uden problemer kan slå fra

min comp. er en  Fujitsu-siemens
intel core 2 duo 2,0 mhz
2 gb ram
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2009 - 09:19 #1
Det er meget normalt, vista sluger meget ram.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 09:25 #2
prøv det her program på dansk

IOBT  - adwanced systemcare free på dansk hvis du vælger det og lad den køre opdateret (du skal selv opdatere). der er også en ramoptimizer i den.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

en direkte link til download

http://www.download.com/3001-2086_4-10407614.html?spi=924d9d406cf202feaa80d416e380c354&part=dl-6271865

i hvert fald vil det ikke skade men det kunne være du blev ret glad for det.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 10:34 #3
du kan jo også tjekke om det skyldes snavs på pc så er det udelukket.

http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 19:34 #4
Du kan prøve at vælge "Kør" og så køre "msconfig". Vælg så Startup og se om der er programmer du kan slå fra.

Men 800 mb er ikke voldsomt, jeg installerede lige en HP HDX18 med Vista - og uden noget installeret var forbruget 757 mb. Så løsningen er måske at købe 1 eller 2 gb mere? Min erfaring er at Vista arbejder en del mindre på disken når der springes fra 2 til 4 gb.
Avatar billede dalix Nybegynder
24. januar 2009 - 11:25 #5
Har installeret ovenstående program, som jeg faktisk er blevet ret glad for. :) " Lars pcworld"    Som jeg skriver i min overskrift har jeg forsøgt mig med at slå de opstarts programmer fra jeg kan, der er kun 4 programmer som starter op, men jeg Har også overvejet at anskaffe mig lidt ekstra ram
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 10:04 #6
var det løsningen