Avatar billede nico6169 Nybegynder
17. januar 2009 - 21:09 Der er 14 kommentarer

Vista repair

Sidder med en ny Acer laptop.
med vista styre system, som ikke vil boote op.
vil eget gerne høre om vista repair vil slette de mails som er i windows mail systemet, eller den bare reparere de beskadige filer.
Håber på hjælp og tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 21:13 #1
det kommer jo an på om det lykkes.

går der ged i den er der jo kun en nyinstall tilbage.

men er du heldig og vælger at reparere den i stedet for hvem ved
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 21:18 #2
Vista repair er noget skod, du skal naturligvis kun forsøge at reparere startfunktionerne, hvis det ikke hjælper må du prøve med en "chkdsk /r /f"
Avatar billede nico6169 Nybegynder
17. januar 2009 - 21:28 #3
men kan kun komme ind i fejlsikret tilstand og der kan jeg ikke køre chkdsk
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 06:55 #4
"men kan kun komme ind i fejlsikret tilstand og der kan jeg ikke køre chkdsk" Naturligvis kan du køre "chkdsk" fra fejlsikret, vælg menuen "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"
Avatar billede Jensen DK Novice
18. januar 2009 - 07:15 #5
Du kan også i fejlsikret tilstand køre en sfc /scannow
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og / du skal nok have din vista skive klar.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg
Avatar billede nico6169 Nybegynder
18. januar 2009 - 10:16 #6
Det kan jeg ikke, skriver kan ikke få direkte adgang til disk.
lige meget hvilken kommando jeg skriver.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 10:36 #7
Hvem svarer du??
Avatar billede nico6169 Nybegynder
18. januar 2009 - 14:19 #8
Jeg svare helgec.
er ny på forrummet så bær over med mig hvis jeg ikke lige virker høflig.:-)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 15:16 #9
Boot op i fejlsikret, vælg menuen "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt" når computeren er oppe og køre har du din konsol på skrivebordet og skriv så kommandoen -> klik enter -> hvis du bliver afvist, klik konsollen væk -> klik på start, nu kan du se konsollen i menuerne -> højreklik på konsol -> vælg "Kør som administrator" -> og nu kan du køre kommandoen
Avatar billede nico6169 Nybegynder
18. januar 2009 - 19:31 #10
Kan ikke udfre chkdsk, da den svare kan ikke komme direkte på disken, har prøvetop til flere gange.
og den skriver også Smft filen er beskadiget, hvad det er for en fil.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 19:34 #11
Har du en XP installations-cd så kan du prøve at køre chekdsk med den - se evt. www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede nico6169 Nybegynder
24. januar 2009 - 18:28 #12
takker for hjælpen, og giver 60 point til helgec.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 18:40 #13
Jeg samler ikke point så snup dem selv, men fortæl lige om det hjalp
Avatar billede nico6169 Nybegynder
24. januar 2009 - 20:00 #14
Kørte først en repair og så en chkdsk, der manglede godt nok et par mapper i mailen,men det går nok.