Avatar billede tenniscamp Nybegynder
17. januar 2009 - 17:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brænd til dvd

Jeg har et problem med at brænde på dvd..

Min brænder hedder:
Pioneer DVD RW DVR-107D

Betyder det så, at jeg ikke kan brænde på skiver der hedder dvd+r

Skal det være "minues"
??
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 18:03 #1
DVD-R 1X , 2X , 4X , 6X and 8X Z-CLV
DVD-RW 1X, 2X and 4X CLV
DVD+R 2.4X, 4X , 6X CLV and 8X Z-CLV
DVD+RW 2.4X and 4X CLV
CD-R 4X , 8X , 12X, 16X CLV and 24X Z-CLV
CD-RW 4X, 10X ,16X CLV and 24X Z-CLV

http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=8876

http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/DVR-107D/index.html
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. januar 2009 - 18:03 #2
Du kan sagtens brænde plus-skiver - men jeg foretrækker minus-skiver. :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 18:04 #3
jo det skulle den kunne
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
17. januar 2009 - 18:19 #4
ok... så må problemet jo være noget andet.. :( havde ellers håbet det var derfor..

Jeg kan sagtens brænde billeder ned på almindelige skriver (altså ikke dvd), men så snart jeg vil brænde på en dvd så sker der intet, hvis jeg gør det via windows. og via windows media player skubber den bare skriven ud... og siger noget om skiven

hvad med dvd+r 16X
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. januar 2009 - 18:23 #5
Jeg har selv en pioneer magen til din og har ingen problemer med at brænde på disse skiver.
Jeg bruger nero til at brænde med.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. januar 2009 - 18:24 #6
Hvad mærke skiver bruger du?
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
17. januar 2009 - 18:28 #7
hp, men tror det virker nu..

fandt det her program:
http://www.softpedia.com/public/cat/3/1/3-1-14.shtml

På det her link:
http://www.eksperten.dk/spm/510262

Så takker.. smid et svar
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. januar 2009 - 18:32 #8
De må gå til treatmenice, da han kom først med svar :-)
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
17. januar 2009 - 18:39 #9
hmm.. så kom der en fejl lige til sidst..

Så nu er jeg ikke sikker på at det virker alligevel..PIS
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. januar 2009 - 18:51 #10
HP skiver skulle være ok.
Avatar billede pr0phet Nybegynder
18. januar 2009 - 11:53 #11
Hvilke fil-typer er det du skal have brændt?

Nero burde kunne klare det meste, du har sikkert fået en OEM version med til din brænder.

Ellers kan det godt være brænderen der er defekt, jeg har selv oplevet det samme et par gange. Jeg plejer at kunne brænde 4-600 skiver, så plejer de at stå af.
Men det kan også skyldes andre ting, som f.eks. skidt.
Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men prøv at spørg i butikken hvor du købte den.
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
18. januar 2009 - 23:27 #12
Problemet er, at den fint brænder almindelige skiver.. altså cd'er..

Og når jeg brænder dvd'er med et omtalte program højere oppe, så ser det ud til at den brænder den, men så lige når den er færdig med at brænde siger den fejl og noget med at den ikke kan læse på skiven.
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
07. juli 2009 - 10:51 #13
fandt aldrig en løsning på dette.