Avatar billede malle85 Nybegynder
17. januar 2009 - 13:35 Der er 4 kommentarer

vil ikke boote

hej alle på experten. jeg har et problem med at når jeg har min ekstern harddisk sat i usb'n så vil min computer ikke boote. (før jeg tager den ud velogmærket)

så mit spørgsmål er vel. er der ikke en måde jeg kan løse det. så jeg ikke behøver tager usb stikket ud hver gang jeg booter?
Avatar billede lakridserne Nybegynder
17. januar 2009 - 13:42 #1
Prøv når den skal boote at taste F12, Delete, Enter eller lignende - så skulle der gerne dukke bios-menuen frem. Så er det forskelligt fra pc til pc hvad du skal gøre. Du skal i hvert fald sørge for at harddisken står før usb'en på bootlisten.
Tip: Hvis du sætter din harddisk øverst går det hurtigere med at boote, fordi den ikke skal tjekke om der er noget i de andre drev.

/lakridserne
Avatar billede malle85 Nybegynder
17. januar 2009 - 17:08 #2
hey, tak for dit svar.. men det virker tilsynladne ikke.
jeg prøvede som du sagde med at gå ind i bios'n og vælge boot priority men der var kun min eksterne som harddisk at vælge.. prøvede jeg dete samme igen bare med den ekstrene frakoblet og der kunne jeg så vælge min rigtige harddisk som boot 1.
jeg kan sige at den eksterne harddisk hedder seagate freeagent
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2009 - 09:49 #3
Det kan du ikke ændre på, det er fordi systemet kan læse interface på usb-enheden.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 12:52 #4
hmm. jeg har et lignende problem. bortset fra på min er det den interne harddisk den ikke vil boote. den står ganske enketl stille når der står "entering setup" piller jeg den fra kan jeg sagtens gå ind i bios. nogen der ved hvad jeg kan gøre ved dette?