Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
17. januar 2009 - 12:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstart af Xp

Hej eksperter.

Jeg for et billede hvor der står jeg har to windows xp pro Installeret Men kan kun vælge den ene af dem. den anden virker ikke, Dette billede kommer efter load af bios. Jeg ville høre om man kunne evt fjerne det billede så den selv loader det rigtige styresystem. har lige format/install xp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2009 - 12:56 #1
Du kan gøre to ting - enten fjerne det "falske" operativsystem, eller sætte ventetiden ned til 0.

Det foregår i filen boot.ini der typisk ligger i roden af dit C: drev. Men pas på - sletter du det forkerte operativsystem, får du ikke maskinen op at køre igen.

Jeg finder lige et eksempel...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2009 - 12:58 #2
...Lidt Microsoft info, der formentlig kan gøre dig klogere: http://support.microsoft.com/kb/289022/da
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2009 - 13:27 #3
Avatar billede lakridserne Nybegynder
17. januar 2009 - 13:31 #4
tag en backup af dine dokumenter.

Gå til http://paragon-partition-manager.dk.malavida.com/d773-download-gratis-windows og download værktøjet. Installér og åben programmet. Herinde kan du slette den partition (den del af harddisken), som indeholder den xp, som du ikke skal bruge (sørg for at finde den rigtige!).

/lakridserne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2009 - 14:12 #5
Mmm - der behøver jo ikke at være en ekstra partition. Det er faktisk meget almindeligt, at en OEM installation, eller en opgradering, efterlader et falsk operativsystem.

Og så ville jeg da aldrig hente et 3. parts partitioneringsværktøj for at slette en partition - det kan den indbyggede diskmanager sagtens klare selv - selvfølgelig med mindre der er tale om en réel stor partition, man ønsker sammenlagt med en eksisterende. I så fald ville jeg også bruge en 3. parts partition manager.
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
25. januar 2009 - 19:42 #6
Klarede den med en Format c: Gad sku ikke alt det andet Lig svar for point
Avatar billede vejmand Juniormester
25. januar 2009 - 19:47 #7
Ingen point til mig, tak.  :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. januar 2009 - 20:07 #8
Jeg springer også over, når du ikke har brugt mine svar til noget...
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
22. december 2009 - 12:43 #9
Ok lukker sagen nu