Avatar billede dr-xray Nybegynder
01. juli 2001 - 23:23 Der er 90 kommentarer og
1 løsning

ER DU NØRD ??

Jeg har valgt at lave en lille side der kun omfatter \'nørder\' Dvs..OS !..

Siden kan ses på www.geaks.myip.org !
Hvis i klikker på -[Test Kan i få lavet en lill test for at se hvor mange % nørd i er :-)

//X-ray
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juli 2001 - 23:25 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
01. juli 2001 - 23:28 #2
57% Det er ok :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. juli 2001 - 23:28 #3
Høj og tynd med stort hoved og store hænder, han er totalt tøj blind, hans sko er af bedste Bilka mærke og bundet så hårdt at skoen ligner en Amerikansk Fodbold der er stoppet forkert.

Tak for kaffe.....

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. juli 2001 - 23:30 #4
Avatar billede wismann Nybegynder
01. juli 2001 - 23:31 #5
65 % fik...

P.s. der er fed side ;o)

*Wismann*
Avatar billede dr-xray Nybegynder
01. juli 2001 - 23:32 #6
Det glæder mig at i syntes at siden er fed ...

Hva vil i give den i karakter på en Skala fra 1-10 ???
Avatar billede htx98i17 Professor
01. juli 2001 - 23:32 #7
weeh, mig som troede jeg var nørd :)
nok fordi jeg indtastede at jeg ikke drak cola :))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:33 #8
Hey .. de der svar muligheder er altså ikke SÅÅÅ gode ... mange af dem passer slet ikke på hvad jeg mener :o(
Avatar billede dr-xray Nybegynder
01. juli 2001 - 23:33 #9
MUHAHAHA jeg fik 87 %
Avatar billede htx98i17 Professor
01. juli 2001 - 23:34 #10
PS.: jeg drikker IKKE cola :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:34 #11
61% btw.
Avatar billede wismann Nybegynder
01. juli 2001 - 23:37 #12
jeg vil godt give den 8 1/2. den mangler lige nogen flere \"NØRD\" spm... ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. juli 2001 - 23:38 #13
Uhm... undrer det at jeg fik 81%? ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:39 #14
7^ .. selve siden er jo ikke noget at skrive hjem om .. den er sjov nok og testen er god, men som wismann siger, den mangler flere spørgsmål og den mangler flere svar muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2001 - 23:43 #15

En sød side, men der mangler lidt spræld , kom nu i gang hr nørd ;o)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
01. juli 2001 - 23:43 #16
Øv, kun 55%!!!

Ikke for noget, men den test er jo flere år gammel:

Modem???  Laserdisc???  DOOM???
Avatar billede htx98i17 Professor
01. juli 2001 - 23:44 #17
denne her burde laves om:
11. Har du nogensinde programmeret noget ?

A. Ja, (Pascal, C++, Assembler, Delphi osv.).
B. Nej, aldrig.
C. Lidt HTML.

der burde være et punkt det hedder

D. PHP

hehe
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:44 #18
zoidberg:> Enig .. synes liige den der Laserdisc så lidt gammel ud ... meen modem .. jeg sidder da med mit ISDN ;o) Doom .. tjae .. meget hyggeligt oldnordisk spil fra den gang ruder konge var knægt og computerene var lavet hovedsageligt af gløderør ;o)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
01. juli 2001 - 23:44 #19
For ikke at nævne Puls!!!
Avatar billede kee.... Nybegynder
01. juli 2001 - 23:44 #20
Avatar billede zoidberg Nybegynder
01. juli 2001 - 23:46 #21
damn det går sq hurtigt her!!!

tdaugaard >> Ja, ok, modem er ok, jeg sidder bare lige og nyder min adsl linie!

htx98i17 >> Ja, og ASP!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:47 #22
htx98i17:> Nææ .. Ja skulle bare være et \"Ja\" og ikke med angivelse af sprog ...
Avatar billede dr-xray Nybegynder
01. juli 2001 - 23:47 #23
Så har jeg rettet i Testen !
Avatar billede htx98i17 Professor
01. juli 2001 - 23:48 #24
synes nu bedre om D. PHP
Avatar billede padde Nybegynder
01. juli 2001 - 23:50 #25
- siden er cool nok - men jeg er altså ikke nørd...vil jeg bare pointere... har faktisk skrevet en længere artikel om emnet engang, for at modbevise min nerd\'ness :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:50 #26
\"4. Hvis jeg siger Yoda, hvad siger du ?\"

der skal da vist liige være en

E. Tjae...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:51 #27
59% :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:51 #28
dr-xray:> du er sq ik en rigtig nørd ..\'

\"D. Nu kan jeg endelig få resten af StarTrek serien på Cd-Rw\"

nu må du da lige .. 1. der er ikke nogle der brænder film på CD-RW\'s, 2. Hvad har DVD\'en nu gjort !?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:53 #29
\"7. Du finder 3.000 kr. hvad tænker du ?\"

+ em  E. Sætter dem i banken (bruger dem på noget andet or so ..)
Avatar billede htx98i17 Professor
01. juli 2001 - 23:53 #30
taget i betragtning af at knægten lige er fyldt 13 så synes jeg sq det er en meget flot side :)
Avatar billede kapla Nybegynder
01. juli 2001 - 23:53 #31
Enig Star Trek skal haves på DVD :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
01. juli 2001 - 23:54 #32
*øv*
der er slet ikke nogen kategori der passer på mig.... det syns jeg der skal laves :-P
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:54 #33
\"8. Drikker du alkohol ?\"

D. Det sker ...

Jeg drikker normalt ikke, men det sker da ..
Avatar billede redhead Nybegynder
01. juli 2001 - 23:54 #34
59%... det er fandema ikke nok... jeg *må* bare teste storebror... hardcore af den værste slags...

Desuden så styrer Doom sku da for vildt!

Jeg har lige fået fat i en OpenGL udgave af Doom II... nok lidt for sejt... og med hop og mouselook og det hele... den styrer for vildt!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:56 #35
kapla0:> Yups :-)

dr-xray:>
\"10. Hvad har du på af tøj ?\"

+D. Hvad der nu var rent

stavefejl i 9. [..], \"Branbil\" er \"Brandbil\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juli 2001 - 23:56 #36
Fik en score på 50%, men I andre er sikkert også dopede.
Hvor mange af jer kan med god samvittighed fortælle at I ikke har indtaget coca-cola eller andre euforiserende eller opkvikkende stoffer før I deltog i prøven?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:57 #37
\"11. Har du nogensinde programmeret noget ?\"

D. Php  !?

1. Php skrives PHP, 2. fjern den og lav A om til \"Ja\"
Avatar billede parazite Nybegynder
01. juli 2001 - 23:58 #38
tommyf : Kan med god samvittighed sige, at det sidste jeg indtog var 1 glas cola kl. 20.00... kan ikke stadig være dopet af det! ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. juli 2001 - 23:59 #39
tommyf:> Moí :-) Jeg er løbet tør for cola, slik og andre \"euforiserende stoffer\" *LOL*

dr-xray:>
\"16. Hvordan kommer du til arbejde eller skole ?\"
E. lav den om til \"Arbejde ? Skole ? WTF is that ?\" eller noget i den retning ..
Avatar billede kee.... Nybegynder
02. juli 2001 - 00:01 #40
Kan i ikke lave en kategori der hedder en \"blandings-Nørd\"?? (tdaugaards forslag)

Jeg tror nemlig den passer på mig så.. :-P
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 00:01 #41
\"18. Hvad gør du, for at undgå at få en virus ?\"

D. Absolut ingenting :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 00:02 #42
*S* yeps .. der er ingen kategori der passer på kee...., men hvis du tager lidt fra dem alle sammen og blander sammen så tror jeg sku den er ved at være der :P
Avatar billede kee.... Nybegynder
02. juli 2001 - 00:04 #43
tdaugaard
jeps.... jeg føler mig temmelig forbigået i de kategorier der *griner*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 00:06 #44
kee....:> hi hi ..
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. juli 2001 - 00:06 #45
parazite >> Så tror vi på den og julemanden, men så heller ikke flere i aften (vi husker nok allesammen sidste weekend...) ;o)
Avatar billede padde Nybegynder
02. juli 2001 - 00:06 #46
- hvad med en katagori for \"Wannabe-nørder\" i disse IT-tider ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
02. juli 2001 - 00:07 #47
*Henter mig zq en bajer nu...* :)

tommyf : Sidste weekend? ;)
Avatar billede kee.... Nybegynder
02. juli 2001 - 00:09 #48
padde
go ide :o)
Avatar billede redhead Nybegynder
02. juli 2001 - 00:09 #49
Jeg kunne nu mere trænge til noget rom og cola... arh! jeg har jo lidt stående fra igår!
Avatar billede redhead Nybegynder
02. juli 2001 - 00:10 #50
Hmpf! Bemærk ... det ER Coca Cola!
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. juli 2001 - 00:20 #51
padde >> Den forsøger jeg mig med:

Wannabe-nørd:

Vi kender ham alle, det er ham der så gerne vil hjælpe dig med dit it-udstyr... men resultatet bliver oftest at du må betale en for at få det til at virke igen.
Han fik en ulovlig cd med FrontPage2000 af sin Onkel Erik og startede en uge senere sit eget webdesign-firma.

Udseende :

Går meget op i at være bleg, det skal en nørd da? Vil ofte gå og prale med hvor meget han ved, og ligegyldigt HVAD du spørger om får du ham ALDRIG til at indrømmer at han ikke har fatted hvad du  har snakket om de sidste 10 minutter. HAn kender alle de nye buzz-ord og hvis du slynger en tilfældig forkortelse ud såsom MHXQ vil han straks lade som om at han ofte har hørt den vending (og måske endda selv begynde at bruge den).

Hygiejne :

Lugter normalt meget neutralt da de ikke er helt inde i milijøet, dog ofte med en lugt af billig deo.

Spisevaner :

Går meget op i ikke at spise andet end burgere og holder sig til coca-cola. Praler med hvor hurtig han kan tømme en 1½liters.

Væremåde :

Er ofte irreterende da han ikke ved hvad han foretager sig, omend det er meget velment. Vil til enhver tid gerne holde et fordrag om det at være computernørd.
Hvis du besøger det lokale supermarked og kigger på deres opslagstavle skal du bare lede efter ordne \"Computer hjælp tilbydes\" - dette står selvfølgelig i en bue og er lavet i MS Word, med små strimler nedenunder med personens telefonnummer.

Steder hvor disse væsner kan ses :

HTX, Datalogi-timerne på almen gymnasium, og  til diverse partys hvor de gør opmærksom på sig selv.
Avatar billede padde Nybegynder
02. juli 2001 - 00:23 #52
\"Spisevaner :

Går meget op i ikke at spise andet end burgere og holder sig til coca-cola. Praler med hvor hurtig han kan tømme en 1½liters.\"

Jeg tror...

Spisevaner:

Går meget op i offentligt ikke at spise andet end burgere og holder sig til coca-cola. Praler med hvor hurtig han kan tømme en 1½liters... men ligesom piger på slankekur, råæder han mors gode mad i smug derhjemme ;)

Avatar billede Peter Praktikant
02. juli 2001 - 00:27 #53
kald mig bare en nørd, men jeg kiggede i source-koden og så, at man kan jo ikke blive en ultimativ nørd, der er modstrid: Q8 drikker du? Maks point: Nej jeg har allergi. Q9 hvad drikker du? Maks point: Tequila.
Men jeg fik godt nok kun 51%, så jeg er jo kun tilpas nørdet.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
02. juli 2001 - 00:37 #54
Jubii, 2% mere nørd i den nye test!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 00:38 #55
Et nyt punkt (forslag):

X. Hvad er det første du gør når du kommer ind på en anden nørds hjemmeside ?
A. Intet ud over det normale
B. Tager en View Source og griner af ham/hende\'s kode hvis jeg selv kan lave det bedre

;-)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
02. juli 2001 - 02:02 #56
tdaugaard >> good one!o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2001 - 02:35 #57
41% -> wannabee.
Betyder det jeg har et halvt liv? :-))

mvh JakobA
Avatar billede parazite Nybegynder
02. juli 2001 - 02:37 #58
jakoba : Halvt tomt, halvt fyldt, forskellen er vel ens? ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2001 - 02:47 #59
Der er osse de der fintede drinks man kan sælge til turister, hvor de forskellige ting lægger sig i lag. Halvt 7^ halvt tequila. men helt fuldt :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 03:17 #60
parazite:> neej da ..

Hvis du siger \"Halvt tomt\" så er du pessimist, men \"Halvt fyldt\" så er du optimist :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 03:22 #61
http://62.242.222.205/you_might_be_a_geek_if.txt

Den er vist liidt gammel, but still good enough :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 03:25 #62
zoidberg:> *S* en rigtig nørd har da i hvert fald set kilden til mindst een side på websitet før man forlader det ;-)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
02. juli 2001 - 05:08 #63
Ja, det er jo altid sjovt at lede efter:

<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 10:37 #64
zoidberg:> neeeej da .. *GG* hvordan ku du tro det ?
Hvis jeg ser en rigtig fed side, kigger på kilden og finder så meget som skyggen af FP koder så taber jeg ALT for det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2001 - 10:40 #65
tdaugaard >> er det nogensinde sket?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
02. juli 2001 - 11:00 #66
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 11:01 #67
Hmmm... på forsiden står med store typer \"Geak!\" - ehm... hvad betyder det? ;)

Du mener vel \"geek\"? ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. juli 2001 - 11:08 #68
jakoba:> Et par gange ja ;-)
Avatar billede padde Nybegynder
02. juli 2001 - 12:31 #69
  tdaugaard  >> jeg har det lige omvendt - vis mig en der kan lave en fed side i fp, - så tager jeg hatten af *G* det kan vist kun gøres af en rigtig nørd.
... nu hvor jeg tænker over det, det skal komme an på en prøve, ja det skal så!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. juli 2001 - 12:51 #70
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
02. juli 2001 - 13:01 #71
78%, hvad lever jeg væk fra \'puteren ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:13 #72
65% ;o)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
02. juli 2001 - 13:22 #73
hvad med et top ti :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. juli 2001 - 14:09 #74
Jeg fik 71% da jeg testede...
måtte dog \"lyve\" i det spr. som omhandlede påklædning
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2001 - 14:26 #75
Sikken flok lamers. Jeg skored 100%

ahva?  Ja naturligvis, downede siden og fixede fejl.

mvh AliasNick
Avatar billede fortesque Nybegynder
02. juli 2001 - 14:41 #76
My score : 1010000 !!! ;-)
Avatar billede fortesque Nybegynder
02. juli 2001 - 14:47 #77
Den bedste måde at se om man er super-nørd på er ved at lukke øjnene lægge sig ned... Hvis man ser noget i stil med en masse nuller og ettaller hoppe og danse for en øjne, blandet med C++, PHP, ASP, og diverse fremmedord som henleder almindelige menneskers tanker på noget ikke helt lovligt, så er den helt galt, og så er det på tide at blive afvænnet ;-)
Avatar billede hotpop Novice
02. juli 2001 - 21:59 #78
dr-wray> Fin side!
Avatar billede djensen Nybegynder
02. juli 2001 - 22:05 #79
Jeg blev 61 % nørd :)
Avatar billede padde Nybegynder
04. juli 2001 - 15:37 #80
Avatar billede jettjackson Nybegynder
04. juli 2001 - 15:43 #81
argh..47 %
det er nok fordi jeg ikke spiller counterstrike
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. juli 2001 - 16:15 #82
Skuffende, har du så bare hugget alt indholdet? *ryster opgivende på hovedet*
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 21:29 #83
Det kan godt være at dr-xray har hugget alt indholdet, men den er da betydeligt pænere \"pakket\" ind!
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 21:45 #84
dr-xray> tak for points :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. juli 2001 - 21:55 #85
dr-xray >> Hvad med dem der gav en bedømmelse på mere end 2 ord? Eller dem der hjalp med ekstra indhold til siden?
Avatar billede zoidberg Nybegynder
04. juli 2001 - 21:57 #86
padde >> Nå, det var der, jeg viste at jeg havde set den før!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juli 2001 - 22:01 #87
Gi manden en chance. Han har kun været her en uge.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. juli 2001 - 22:20 #88
YIIR !!!!!!!!!!! Jeg fik 49% YIIIR......
Avatar billede Peter Praktikant
05. juli 2001 - 23:24 #89
du har jo stjålet testen, kunne du i det mindste ikke have henvendt til den originale. Og hvorfor giver du ikke dem der er kommet med konstruktiv kritik point??????
Avatar billede apollo69 Nybegynder
05. juli 2001 - 23:36 #90
Den er sku ikke til at stole på, jeg er IKKE nørd.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
05. juli 2001 - 23:36 #91
.....og jeg drikker mere kaffe end cola