Avatar billede torben79 Nybegynder
16. januar 2009 - 10:10 Der er 3 kommentarer

import af flere excel filer på én gang HJÆLP

Hej.
Jeg modtager faktura på xml filer, op til 40-50stk hver dag (før var det PDF)

Nu skal jeg så ha skidtet importeret i excel, da det skal laves om til csv fil.

Jeg har alle xml filer gemt i en mappe, og hver fil har naturligvis et unikt navn, opbygningen af dem er ens.

Det er ingen problem at få dem importeret, men at tage én af gangen er for omstændigt, så kan jeg lige så godt taste det manuelt ind i regnskabsprogrammet.
Så mit spørgsmål er sikker simpelt for dem der ved det, hvordan importere jeg op de 40-50 filer på én gang.
Avatar billede torben79 Nybegynder
16. januar 2009 - 11:05 #1
import af flere xml filer på én gang HJÆLP (fejl i overskrift :-)
Avatar billede lerskov Praktikant
16. januar 2009 - 21:56 #2
Hej Torben79.

Det lyder intreressant. Jeg har 2 spørgsmål, tror ikke jeg kan løse gåden for dig men.

Er det kun nye filer der ligger i mappen eller er det også gamle filer der er importeret før?

Og skal alle importeres eller kun nye?

Skal du alle i den samme fane?
Avatar billede torben79 Nybegynder
17. januar 2009 - 08:15 #3
Det er kun nye filer, når først de er blevet behandlet og gemt i en csv fil bliver de importeret til regnskabsprogrammet, og der er derfor ikke længere behov på dem.

og ja de skal alle sammen i samme fane.