Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 09:51 Der er 11 kommentarer

amd 6000+

Hej Jeg har et spørgsmål mht varme, jeg har kørt med en AMD 6000+ det sidste års tid. DEn har stået tændt i døgndrift godt og vel. DEt sidste stykke tid har jeg så lagt mærke til at blæserene speeder en del op. og har så kørt en ASUS PCPROBE ind som viser jeg har en CPU temp på 62-65 grader. OGså selv om den har været slukket natten over. KAn det passe at en AMD skal blive så varm ???

Starter jeg et spil op ryger den snilt op over de 70 grader den lagger ikke i spillet eller bliver ustabil. Men det er måske kun et spørgsmål om tid ??

Jeg har lige bestilt nyt grafik kort og ram, og overvejer om jeg skulle bede om en ny CPU, spørgsmålet er om det er ganske normalt med de tempraturer på en AMD 6000+ ??

Min computer er bygget såedes op!

CPU AMD Athlon X2 6000+ / 3.1 GHz
Bundkort Asus M2N32 SLI DELUXE
Ram 4x1 PC6200 Kingston DDR2-800, CAS 5
GRafikkort 2 x XFX GeForce 8600GTS, 256MB, PCI-E
Tower Cheeftech Dragon Series: DA-01WD Full Tower
Blæsere : CPU AMD BOXKØLER, Tower 4x80mm Og 2x120mm
ACE AC-620WR (AC-620WR/12cm Fan)
Avatar billede dooleys Nybegynder
16. januar 2009 - 10:10 #1
har du prøvet at gøre din computer ren for støv? ofte er det en simpel løsning på et varme problem. passer også meget godt med 1 års tid som du beskriver.
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 10:30 #2
Doolevs

JA jeg rensede den totalt her fra 3 md siden, så det er ikke et støv problem. Jeg overvejer dog at købe en ny CPU køler, har en teori om at min cpu måske blot er ved at død langsomt men jeg er jo ikke sikker og hvis jeg kan sparer en 600 mand på at undgå at købe en ny som måske gøre det samme vil jeg jo gerne det!
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 10:31 #3
amd er kendt for at blive varme men du kan jo sætte vandkøling på den og så er det problem løst - og så er det billigt og det virker og man bruges i din næste pc. det er et lukket system så der er ikke noget at være nervøs over.

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=NQ%2D3580

køb også en ramkøler der er vist her til corsair ram som illustration

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=TWIN2X4096%2D8500C5DF&GroupGuid=3800&SelectedGroup=3800

m.v.h
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 10:32 #4
Skal også lige nævnes at alle kabinet kølere er kun 3 månder gamle!
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 10:37 #5
treatmenice

Den vandkøler der ser faktisk ok ud og overvejer om jeg skulle nappe en sådan! :-)

JEg har bestilt nye ram inklusik køler så det er der tænkt på! Men jeg tænker på om den vandkøler kan holde den nede. som sagt starter den jo op kold, på en 60-65 grader! og har lige prøvet at spille GTA4 i ca 15 min og kunne se så længe spillet kørte røg den op på 70-75 grader og da jeg lukkede spillet røæg den ned på 61 hvor den står nu!

Skal lige siges jeg har til morgen har prøvet at tage det ene grafik kort ud men det har ingen effekt!
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 12:29 #6
det du skal sørge for er et godt AIRFLOW i din pc og jeg mener det bedste kabinet til det er antec 900 - der er ultimativt til game.

det her holder min i temperatur

http://peecee.dk/upload/view/149311

mit grafikkort er på 59 grader og der er kun køleren på der fulgte med

hvis der er plads i dit kabinet kan man også købe vandkøling med 2 blæser.

det kunne jo også være at køleren på dit grafikkort er knap så god.

sådan er min bestykket og kører perfekt
http://www.eksperten.dk/spm/859547
Avatar billede peet-49 Novice
16. januar 2009 - 13:03 #7
De nye 64bits amdèr bliver da ikke varme, min egen 6000+ bliver max 34 grader. Godt nok på MSI bundkort.
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 13:10 #8
peet

MEner jeg heller ikke min gjorde i starten, og jeg har jo en form for overkill af køling i mit tower, har du en ide om hvad normalen er ?? for hvis din ligger på 34 på et MSI bundkort burde min også gøre det mit bundkort er jo ikke ligefrem i den billige klasse!

HVor gammel er din CPU og hvilken køler bruger du ???
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 13:13 #9
treatmenice

Tjaaaa det er også lidt min tanke at AMDs box køler ike lige er det optimale, jeg prøver i første omgang at køre til amager og købe den du pegede på først, kan se at de skal kun have et par hundrede mere for det grafik kort og de ram jeg har bestilt så prøver lige ta købe hele lortet der ude! og skulle de gå helt galt med CPUèn så kan jeg jo også købe en der ude, har heldigvis ikke så langt der ud!
Avatar billede ulkj Praktikant
16. januar 2009 - 13:14 #10
Hov mht airflow har jeg 2xind i fronten og 2x80 samt 120 ud bagved og en 120mm ud i siden af kabinettet så det skulle være helt fint!
Avatar billede peet-49 Novice
16. januar 2009 - 14:06 #11
Jeg bruger amd`s bocede med vædskekøling(den originale der fulgte med)min cpu er næsten 2 år gammel.