Avatar billede cbo Nybegynder
16. december 1999 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Deling af modem undet NT4 netværk

Hej :)

Jeg har følgende udfordring:
NT netværk: en NT server,  3 NT arbejdesstationer, modem i serveren, kan dette modem så bruges af de 3 arbejdesstationer til at gå på internettet med, dvs de skal dele modemet i mellem sig. hvis ja, hvad kræver det så af opsætning på server og arbejdesstationerne?? Så vit jeg husker er det NT version 4.0 der er i brug.
De vil gerne bruge deres mail samt surfe lidt.

Håber nogen har alle de rette svar :)

PFHT

Cbo
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. december 1999 - 15:04 #1
Installer SyGate på serveren, og sæt så gateway og name server addressen på de 3 arbejdsstationer til ip adressen på serveren. Så kører det hele! Det er faktisk så nemt. Serveren konfigurer stort set sig selv, kun enkelte options du muligvis skal stille på.

http://www.sybergen.com/products/gate_ov.htm

Du kan downloade en gratis trial version på deres side.

Og ja, Sygate virker med NT 4.0
Avatar billede runee Nybegynder
16. december 1999 - 16:43 #2
Tilsvarende program (Min fav.) er Winproxy.

Også her kan en Trial D/L fra www.winproxy.com

Rune
Avatar billede zelebris Nybegynder
18. december 1999 - 19:10 #3
Der er også gatekeeper prøv at kigge her for andre muligheder:
http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/proxyservernt.html

Mvh. Nicolai Kofoed

Avatar billede cbo Nybegynder
03. januar 2000 - 17:37 #4
takker begge virker......