Avatar billede bdai Nybegynder
15. januar 2009 - 23:21 Der er 7 kommentarer

Forbindelsen mellem min computer og min router "Fryser"

Hej folkens. Jeg har et problem med min forbindelse. jeg har en Belkin_G_Plus_MIMO_560BAD. router. (og bruger trådløst netværk)

Mit problem er at min forbindelse ryger mens jeg spiller,snakker på skype, hvilket gør at jeg ikke er i stand til at gøre noget i (ca. 3-10 sek)
Jeg kan ikke mærke de små udsvinger når jeg surfer.
Jeg har en ret høj forbindelse og downloader ikke mens jeg spiller, så forstår ikke hvorfor min forbindelse "fryser".
Håber i kan hjælpe mig.

ps. Andre computere fryser ligeledes på samme tidspunk, hvis de benytter mit netværk.
Avatar billede froej Nybegynder
16. januar 2009 - 00:39 #1
Vil i første omgang anbefale at tjekke om firmware er up to date, for det kan ofte løse 'udfalds' problemer.
Tjek den her : http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D9230-4&aid=8593&scid=0
Avatar billede bdai Nybegynder
17. januar 2009 - 02:17 #2
mm. For det første tak!. det har hjulpet en smugle. de små laggs er blevet af en længere varighed, men tilgengæld går der meget længere imellem de kommer.
Andre forslag? :)
Avatar billede froej Nybegynder
17. januar 2009 - 20:20 #3
Jeg var inde for at kigge lidt på modellen (Belkin) og bemærkede at den ikke havde Qos. Kunne derfor godt tænke mig at tjekke om det gør nogen forskel om du bruger Skype eller ej.

Kunne du for testens skyld køre uden Skype for at se om det gør nogen forskel.
Avatar billede laaacoste Nybegynder
18. januar 2009 - 01:13 #4
Naturligvis. Mm. jeg har afprøvet det nu. Hvis jeg snakker mens jeg spiller "fryser" skype på samme måde.
Det virker som min computer lige hopper af mit netværk kortvarigt, men kan det ikke være min computer når andre computere på mit netværk oplever samme problem samtidig.
Avatar billede froej Nybegynder
18. januar 2009 - 18:58 #5
Er helt enig med dig i at det ikke er din(e) computere der er problemet, men at det ligger i Belkin routeren.

Jeg har en ide om at routeren 'fryser' - og dermed mister dine computere kortvarigt forbindelsen - fordi den er belastet og tænkte derfor at hvis du testede spil uden skype om det så ikke ville gøre det mere stabilt.
Avatar billede laaacoste Nybegynder
18. januar 2009 - 20:35 #6
Det lyder meget sandsynligt at den er (over)belastet. Det gør ingen forskel hvorvidt skype er logget på eller ej mens jeg spiller.
Min computer mister kortvarigt forbindelsen uanset hvad. Det undre mig, og kan ikke rigtig se det logiske i hvad det skyldes. - Jeg er virkelige glad for din hjælp :)
Avatar billede froej Nybegynder
18. januar 2009 - 22:47 #7
Har efterhånden talt med en del der har samme problem som dig når de kører trådløst. Også med flere producenter, så næste udelukkelse må være at prøve at køre udenom det trådløse og bruge kabel.

Målet er at finde en løsning  hvor du kører stabilt og så arbejde bagud, så hvis du har kabel og kan leve med at ligger og flyder, kan du så teste hvor du kører udenom det trådløse?