Avatar billede aprilia_rider Nybegynder
15. januar 2009 - 20:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netgear wgr614v6 spærret?

Har fået anskaffet mig en Netgear 614v6..

Når jeg ikke har internet sat til kan jeg fint logge på routeren.. Når jeg sætter netværk i roteren vil den ingen ting...

Mit internet er fra fullrate..

Kan det være at min router er spærret og kun virker til tdc?

Hvordan hvis muligt sætte min router op så det virker?
Avatar billede d_v Nybegynder
17. januar 2009 - 10:03 #1
Lyder underligt, men eventuelt prøv at reflashe den hvis du mener fullrate har deres egen firmware på. Det burde sætte alt tilbage til standard settings.
Avatar billede aprilia_rider Nybegynder
17. januar 2009 - 10:14 #2
Vi har prøvet at restarte den op til flere gange giver stadig det samme
Avatar billede supp_rt Nybegynder
24. januar 2009 - 08:32 #3
Hvis der står TDC efter Netgear wgr614v6, er den låst af TDC.
Du kan "slå routeren fra" i Netgear wgr614v6 ved at deaktiver DHCP i "LAN indstillinger" på den måde bruger du Netgear wgr614v6 som en alm. switch..
Avatar billede supp_rt Nybegynder
24. januar 2009 - 08:45 #4
Her er den laaange forklaring.
Når du 'Deaktiver' DHCP i en router eg. Netgear wgr614v6 fungere den som en 5 port´s switch hvor den 5. port er den trådløse. Dvs. at du IKKE skal bruge "internetstikket/WAN stikket" på Netgear wgr614v6, men blot sætte et kabel fra eg. port 1. på Netgear wgr614v6 og hend til Modemet (Modem/routeren) fra fra eks. Fullrate som typisk levere en ZyxelPxxxx.
Det vil herefter være Zyxel routeren som uddeler ip-adresser til de pcér som tilsluttes.

Hvis du skal i kontakt med routeren skal du manuelt konfigurer dit netkort på din PC og herefter logge ind i f.eks. Netgear wgr614v6 på dennes standard ip-adresse eg. 192.168.1.1