Avatar billede byggemandflop Novice
15. januar 2009 - 13:53 Der er 1 kommentar

Applikation i Citrix blokere for XAL

Vi har et kontor hvor de er på XAL via en citrix. Det sker at den blokerer i sysprocesse på SQL serveren så hele XAL bliver blokeret. Er der  nogen der kan komme med forslag til om hvordan jeg kan checke eller på nogen måde se hvad der sker så jeg kan få ordnet processerne til ikke at blokere. Ved at logge alle bruger af XAL, bliver blokeringen ophævet!!!????

Kan det evt. ligge  Citrix serveren?
Avatar billede websmith Nybegynder
17. januar 2009 - 22:46 #1
Hvis XAL holder op med at svare, og begynder at svare igen når alle brugere af XAL er logget af, så er det XAL som er problemet, ikke andet.

Jeg ville tage kontakt til jeres leverandør og beskrive problemet. Det har intet med citrix at gøre, det har jeg ihvertfald meget svært ved at se.

I SQL Management studio kan man se de processer på SQL serveren som er blokeret og hvilke processer som blokerer for dem.

I visse tilfælde kan man se hvilken SQL som blokerer.

Det kunne jo fx være noget tilretning i har fået lavet på jeres XAL løsning som måske i visse situationer gør at der bliver lavet locks, eller det kan også være en tråd som crasher imens den har en lås på en tabel.