Avatar billede puskin Nybegynder
15. januar 2009 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny PC - overførsel fra den gamle PC?

Jeg får en ny PC leveret i morgen. Jeg vil jo gerne have så meget med fra den gamle (dokumenter, e-mails. adressekartoteker, internet-foretrukne, downloadede programmer, spil m.v.) som muligt, men jeg aner ikke hvordan jeg gør - jeg er absolut PC-novice. På den gamle har jeg XP, på den nye Vista. Jeg har en eksterne harddisk, som jeg bruger til billeder med 68GB ledig plads.
På forhånd tusind tak, hvis nogen vil hjælpe mig.
Niels
Avatar billede anjensen1 Novice
15. januar 2009 - 11:55 #1
Det nemmeste er at sætte begge maskiner på det samme net, enten lan eller inet :)
-ellers kan du gå igang med din usb hd..
Så er der alternativet med at udtage disken på din gamle pc og sætte den i den nye pc som slave,  Alle -filer- på den gamle disk vil være tilgængelige, men ikke programmerne!

mvh an
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 11:56 #2
Under Tilbehør > systemværktøjer er der et program der hedder "Windows Overførsel".

Du kan læse om det her: http://support.microsoft.com/kb/306187/da

Den kan overføre de filer du omtaler via brændt DVD til den nye. Jeg tror også du kan gemme filerne på den externe disk i stedet, og så koble den til Vista maskinen.

Fordelen vil Windows overførsel er, at du får profiler og internetopsætning med.
Filer og mapper
Indstillinger for e-mail
Kontaktpersoner og meddelelser
Programindstillinger
Brugerkonti og brugerindstillinger
Internetindstillinger og favoritter
Musik
Billeder og videoer

Men den overfører ikke programmerne du har installeret på den gamle.
Avatar billede puskin Nybegynder
15. januar 2009 - 12:35 #3
Tak for forslagene, især det sidste. Jeg kan jo ikke udtage en disk fra den gamle PC, da jeg ikke aner hvordan. Programmerne behøver jeg jo heller ikke at overføre, idet jeg bare kan downloade dem igen, men alle de andre indstillinger er jo rare at have.
Jeg må vel, jvf. vejledningen fra microsoft kunne overføre til min eksterne harddisk, mon ikke.
Jeg vender nok tilbage senere, men foreløbig tak.

Mvh
Niels
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 14:13 #4
det nemmeste er som allerede sagt og kopiere det hele over på usb disken via fx norton commander

og begynde med diverse kunstfærdige alternativer er ikke altid det letteste løsning
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 15:43 #5
Jeg kan se at du er ny, så velkommen her til eksperten.

Normalt ligger spørger aldrig svar, men kun kommentar. Når dit problem er løst anmoder du den/de som du vil tildele point om at ligge svar. Du kan så efterfølgende acceptere det/disse ved at markere til venstre og trykke på accepter.

Når du får tid, kan du læse lidt om hvordan eksperten fungere:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Jeg vil klart anbefale dig at bruge microsofts program til overførslen, da begge alternative metoder i denne tråd, forudsætter et indgående kendskab til hvordan og hvor windows gemmer tingene. Programmet er lavet til netop dette formål.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 17:46 #6
Så fik du accepteret dit eget svar, og dermed lukker du tråden, og skal ikke forvente det store besøg i tråden fremover.
Avatar billede puskin Nybegynder
15. januar 2009 - 17:57 #7
Jeg kan ikke finde ud af at give point...nu ser det ud som om jeg har givet mig selv poit'ene,,,ikke godt!
Men tak til dragonknight for et rigtig godt svar, som jeg vil prøve. Kan jeg kontakte dig igen, hvis jeg får problemer under processen ? (Mon ikke jeg gør det....)