Avatar billede laibach Nybegynder
14. januar 2009 - 12:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tror jeg bliver nød til at formatere. Svchost kører 50%.

Windows xp home.
Mit problem er som følger. Har fået et eller andet igennem flashplayeren, jeg desværre var dum nok til at at acceptere (ja jeg ved det,plejer ellers at være smart nok til ikke at gøre det).
Men hverken bullguard eller spybot kan fjerne det. Har godt nok fundet bla. en trojan og fjernet den. Men hver gang explorer eller firefox startes op ka jeg se 4 svchost processor hvoraf den ene konstant kører 50% af recourcer.
Har fjernet min nyeste explorer version, fjernet flashplayer, plus noget i datareg som var damaged.
Har kigget på andres hijackthis logs her, men har ikke set andre i stil med min:
Services/.... / nameserver og så ip adressen på serveren vi har i lejligheden. 4 entries.
Ville køre 2 alternative spywareprogrammer i går, men ingen af dem kunne updatere, så jeg tror et program har overtaget min pc og eller bullguard.
To spørgsmål kan det fjernes, og hvis ikke, hvordan sikrer jeg at der intet er tilbage, hvis jeg starter forfra ?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2009 - 13:02 #1
Avatar billede laibach Nybegynder
14. januar 2009 - 13:45 #2
Takker for linket.
Jeg har iøvrigt et lille sidespørgsmål. har overvejet at købe en ny større harddisc hvis det alligevel viser sig jeg skal formatere.
Er det bedre at lave Fat32 system istedet for mit nuværende ,som er NTFS ?
Synes NTFS er meget stabilt, men er der nogen forskel i hvad de kan, udover FAT32 er nemmere at fjerne igen ?
14. januar 2009 - 15:42 #3
"...udover FAT32 er nemmere at fjerne igen..." - hvad mener du her *G* ?
14. januar 2009 - 15:44 #4
Men brug dog NTFS formatet; der er flere "sikrings"/beskyttelses-muligheder...
Det GAMLE FAT32 har også en begrænsning på ~32Gb ...
Avatar billede laibach Nybegynder
14. januar 2009 - 15:55 #5
Øhm ja ka jeg godt se.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2009 - 20:50 #6
Hvad med link?
Log?
Avatar billede laibach Nybegynder
15. januar 2009 - 13:00 #7
Ja jeg har faktisk gemt min log, men kan ikke komme til min pc i øjeblikket.
Men det kunne være meget sjovt at se om jeg havde ret i at jeg var i bot net, især da jeg har været så letsindig at give 60 points for det.
Kommer tilbage med en log, men har formateret, og fulgt de tommelfingerregler der følger i forbindelse med geninstallation osv.
Jeg ved ikke om tråden bare skal lukkes så, eftersom det er jo så er lidt spildt arbejde fra jeres side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2009 - 20:28 #8
Luk bare, men vil stadig gerne se loggen :)
Avatar billede laibach Nybegynder
20. januar 2009 - 13:20 #9
Kommer med loggen når jeg har adgang til min egen computer.
iøvrigt er jeg stødt på et nyt problem i forhold til min grafikdriver til geforce 9500
. Laver noget underlig grafik ved dxdiag testen så jeg ville opdatere den.
Men problemet på nvidias side, skal man køre active-x objekter for at downloade en ny driver.Jeg er gået over til Firefox, of kører noscript, så det junne jeg selvfølgelig ikke. Jeg startede exploreren op for at downloade driveren for en kort bemærkning,men straks havde bullguard fanget en trojan.Bliver nogle af de objekter fejlfortolket af virusprogrammer, eller får man trojans på nvidias officielle side ? Hvis det er tilfældet, kender i så andre links hvor man bare kan højreklikke og hente istedet for at installere alle de objekter ?
Avatar billede laibach Nybegynder
20. januar 2009 - 22:53 #10
den gamle:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 01:54:52, on 11-01-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\kim\Desktop\newway.exe                              er hijackthis renamed.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\System32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{5F540B87-6B52-4B9E-A079-6CAE7EDB8646}: NameServer = 85.255.114.110;85.255.112.170
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.114.110;85.255.112.170
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.114.110;85.255.112.170
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.114.110;85.255.112.170
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: BGRaSvc - BullGuard - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\support\bgrasvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

Min nuværende:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 01:38:43, on 20-01-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\less\Skrivebord\wayback.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownload/srl/3.0.0.0/srl_bin/sysreqlab3.cab
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: BGRaSvc - BullGuard - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\support\bgrasvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 3495 bytes
Avatar billede laibach Nybegynder
20. januar 2009 - 22:59 #11
øhm så lige jeg glemte den sidste linje i den gamle log, men det er vist bare driveren

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede laibach Nybegynder
03. februar 2009 - 12:59 #12
ok