Avatar billede torotune Nybegynder
14. januar 2009 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trust Level

Hej,

Jeg får en Security Exception når jeg via min kode prøver at oprette en mappe. Det virker fint på localhost, men ikke på serveren hos Scannet.

Jeg har fået at vide at det sandsynligvis har noget at gøre med trust level som skal sættes til full, og at jeg kan gøre dette i min web.config. Er der nogen der ved hvordan dette ser ud, eller om det kan være noget andet?

Hele fejlen:

Security Exception
Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.  To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. januar 2009 - 12:22 #1
Avatar billede websmith Nybegynder
14. januar 2009 - 18:11 #2
Det lyder som om at du prøver at læse en fil, som den bruger som kører dit website ikke har adgang til?

Det kan være du skal bede din udbyder om rettigheder til at læse fra en speficik mappe, og så tilrette din kode så du kun skriver/læser dertil.
Avatar billede torotune Nybegynder
15. januar 2009 - 11:06 #3
Hej. Jeg har ingen problemer med at uploade filer til mappen og slette dem igen via koden. Den melder kun fejlen når jeg prøver at oprette en ny directory i mappen..
Avatar billede torotune Nybegynder
15. januar 2009 - 11:15 #4
jokkejensen -> Dit link løste problemet med denne:

<trust level="Full" originUrl="" processRequestInApplicationTrust = "false"/>

smidt ind i web.config
Avatar billede jokkejensen Novice
19. januar 2009 - 14:49 #5
super :)
Avatar billede torotune Nybegynder
20. januar 2009 - 08:46 #6
Mange tak for henvisningen :-)

Jokkejensen, du har ikke evt. et sidste spor til at løse denne:

http://www.eksperten.dk/spm/846030