Avatar billede s0mmer Nybegynder
14. januar 2009 - 02:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux ubuntu/kubuntu

Hej eksperter,

Jeg købte for nylig t61p og måtte derfor skifte fra min mac bl.a. pga jeg arbejder deltids i et microsoft miljø. Ved siden af arbejdet læser jeg datalogi.

Maskinen kom med vista installeret og jeg har ikke orket at skifte os endnu. Men jeg er ved at være så træt af stabiliteten, effektiviteten og generelt sikkerheden at jeg savner min mac.

Derfor overvejer igen at installere noget linux på maskinen og så installere en partition med winxp således jeg stadig har muligheden for high-end games.

Derfor ville jeg høre hvem der hurtigt havde et overblik over linux distributionerne og kunne give mig nogle gode råd?

1. Hvad mener i mine fordele ville være hvis jeg skiftede til linux? (Samt havde en winxp part. til games)
2. Hvilken dis. skal jeg tage? Ubuntu er klassikeren på min skole, jeg har dog også kigget på kubuntu pga. dens lækre interface, men hvad er forskellen?

På forhånd tak :)

200 points til det svar jeg finder bedst ;>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2009 - 02:49 #1
ubuntu bruger Gnome - kubuntu bruger KDE
Avatar billede drean Nybegynder
14. januar 2009 - 10:33 #2
Du kan altid installere "kubuntu-desktop" pakken i ubuntu og omvendt, så du er ikke bundet af hvilken du vælger at installere fra.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
14. januar 2009 - 10:48 #3
arne_v > Det havde jeg googlet mig til, men evt personlige erfaringer? - anbefalinger?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2009 - 14:55 #4
Jeg plejer at installere baade Gnome og KDE, saa jeg kan switche hvis jeg skulle faa
lyst til det.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
19. januar 2009 - 21:57 #5
måske en ren debian (www.debian.org) er et godt bud? :)

./psycosoft-funware :)
Avatar billede s0mmer Nybegynder
18. februar 2009 - 16:18 #6
Ingen nyttige svar.. lukker