Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. januar 2009 - 22:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet gennem trådløs router

Hej alle

Jeg benytter mig af Clearwire internet, hvorfra jeg så har et stik til min trådløse router.

Nettet kører meget langsomt, dog kører det. Jeg har 2 mb forbindelse, men på tdc hastighedstest topper min hastighed på 170-180 kbps (det er vidst den rigtige betegnelse?)

Kører jeg derimod via kabel direkte fra min clearwire boks, uden om routeren, opnår jeg hastigheder på 1000-1500 kbps ca. altså stadig ikke svarende til 2 mb internet, men væsenlgt mere end via routeren.

Hvad kan være galt? min router er splinterny, fra netgear og understøtter op til 54 (mbps?), af det format routere nu engang regner i..

Håber der sidder nogen derude der kan forklare mig hvad der kan være galt :)
Avatar billede froej Nybegynder
15. januar 2009 - 22:55 #1
Tænker om din maskine også kan køre 54 Mbps og om den er rigtigt konfigureret!
Netkortet til det trådløse og til kabelnetværket er ikke det samme, så det ene kan virke uden det andet.

Har du installeret/foretaget dig noget på din PC i forbindelse med at du har installeret dit trådløse netværk?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
15. januar 2009 - 23:17 #2
Hej

Nej jeg har ikke konfigureret min bærbar eller installeret noget på den i forbindelse med det trådløse netværk. Det eneste jeg efterfølgende har prøvet er, at tillade at min pc eller router kan ping'e med nettet (tror det skulle forstås sådan)
Avatar billede froej Nybegynder
15. januar 2009 - 23:27 #3
Hvis jeg ikke husker meget galt kører den default wireless driver til Windows 2 Mbps (står i øvrigt for Megabyte per Second), så har du sikret dig at dit trådløse netkort har installeret den rigtige driver?
Hvis det er onboard (indbygget) netkort kan du finde ud af hvilket trådløse netkort du har, ved at søge på Pc modellen hos producenten og hvis det er et indstikskort, kan du finde det hos indstikskortets producent.
Ellers send mig info og jeg skal forsøge at finde det til dig!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
15. januar 2009 - 23:38 #4
Under enhedshndtering ser jeg 3 netværkskort;

1. 1394-netværkskort (driver version 5.1.2535.0 fra microsoft)
2. Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet (driver version 10.26.0.0 fra Broadcom)
3. Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN (driver 11.1.1.13 fra Intel)

Er det information nok?
Avatar billede froej Nybegynder
15. januar 2009 - 23:45 #5
http://downloadcenter.intel.com/Filter_Results.aspx?strOSs=All&strTypes=All&ProductID=2753&OSFullName=All%20Operating%20Systems&lang=eng

Her ligger drivere og connections utilities
Prøv at installere driver og Connections utility og se om det ikke hjælper
Avatar billede larsjansen Nybegynder
15. januar 2009 - 23:56 #6
Okay

Er ved at downloade :)

Håber det kunne hjælpe :)

Det mystiske er, at lige PT. så er min hastighedstest samme dårlige resultat direkte gennem modemmet med kabel, altså uden forbindelse til routeren (140 Kbps ca)

Det synes jeg er super mærkeligt?
Avatar billede froej Nybegynder
15. januar 2009 - 23:58 #7
Skal i øvrigft lige rette mig selv. mbps står megabit per second. Ikke megabyte. Tanketorsk Sorry!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
16. januar 2009 - 00:11 #8
3 ord!

Du er genial!

Første test af hastighed med ny driver viser 1500 Kbps download! :) :) :) :)

Det eneste er, at jeg hurtigt fik en advarsel om at driveren elelr netkortet ikke understøttede et eller andet jeg ikke forstod. Men det kan vel ikke have været i mit tilfælde da jeg godt kan komme på nettet?

Men ihvertfald TUSIND tak! det ser ud til at fungere efter hensigten nu! :D
Avatar billede froej Nybegynder
16. januar 2009 - 00:13 #9
Super :-)

Hvis du skulle få nogen fejl senere på dit trådløse netkort vil du kunne se fejlen i din connection utility og så kan du se hvad du skal gøre i manulen til netkortet.
Den er her.
http://download.intel.com/network/connectivity/products/prodbrf/Intel_Wireless_WiFi_Link_4965AGN_User_Guide.pdf

Held og lykke med det!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
16. januar 2009 - 00:21 #10
Jeg takker igen for de fantastiske svar :)
Du har formået hvad over 30 forskellige tråde på google ikke har kunne!

God weekend herfra!