Avatar billede frankini Nybegynder
13. januar 2009 - 13:08 Der er 4 kommentarer

Harddisk filsystem skiftet fra NTFS til RAW - hvad kan gøres??

Den anden dag kunne min pc pludselig ikke starte op, jeg forsøgte diverse forskelligt for at få den igang men uden held.
Når jeg forsøger a køre chkdsk c: (ved næste genstart) - så kommer den lige kort med en besked om at filsystemet er RAW og så genstarter den.....og sådan bliver den ved uden nogensinde at komme videre.

Er der nogen der har oplevet lignende og som har forslag til hvad jeg kan gøre?? - er formattering og geninstallation den eneste mulighed??
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2009 - 13:14 #1
Det kan gøres med gratis programmet Testdisk. Brugeren helgec har
en brugsanvisning. http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2009 - 19:58 #2
Fik du prøvet programmet?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:22 #3
Hvis du ikke gider deltage i dine egne spørgsmål, så lad være med at stille dem.
Avatar billede frankini Nybegynder
20. januar 2009 - 17:31 #4
Beklager at jeg ikke har vendt tilbage, men jeg har fundet en løsning på problemet.

Jeg flyttede harddisken over som slave i en anden pc, derfra scannede jeg for virus og spyware og den fandt en hel del.

Da jeg flyttede harddisken tilbage i pc'en startede den normalt op - og filsystemet var igen NTFS??