Avatar billede mre Nybegynder
13. januar 2009 - 12:58 Der er 9 kommentarer

Bruger kan ikke udskrivefakturakopi

Hej Eksperten
Jeg har et problem med en bruger der ikke kan udskrive fakturakopi, men fink kan udskrive fx kontoudtog.
Jeg har prøvet at slette den pågældende nruger og oprette på ny - endda med kopi fra< en anden bruger, som der skal laves kopi fra.
Er her nogen der har en idé om hvad der går galt her?

Med venlig hilsen

Michael Rasmussen
Avatar billede mariaf Juniormester
13. januar 2009 - 14:42 #1
Hvilken fejl kommer op? Kan man vælge printer?
Avatar billede mre Nybegynder
13. januar 2009 - 15:04 #2
Hejsa
Ja, man kan godt vælge printer i printerdialogen, men efter det sker der ikke mere.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. januar 2009 - 15:15 #3
Hvad med udskrift til skærm?
Avatar billede mre Nybegynder
13. januar 2009 - 17:16 #4
Nej, det virker heller ikke - heller ikke med andre brugere.
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt at brugeren bliver helt slettet, før at jeg opretter den igen...
Avatar billede mariaf Juniormester
13. januar 2009 - 22:38 #5
Det lyder som ged i aktionslisten. Prøv at checke at den er sat rigtig op - typisk leder den efter ordfaktura, men det er C5 faktura, der anvendes - eller omvendt.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. januar 2009 - 22:39 #6
Hvilken version i øvrigt? Og hvordan er der opdateret?
Avatar billede mre Nybegynder
14. januar 2009 - 09:14 #7
Hejsa
Der er tale om version 4.0 med SP1 / SQL. Opdatering er foretget af kompetente C5 folk(Her fra Eksperten) :-)
Det er lidt underligt med aktionslisten. Det er den samme aktionsliste der anvendes af brugerne.

Der er kun problemer med bruger SMO, hvis jeg laver en ny bruger er der ikke problemer.
Hvis jeg sletter bruger SMO og opretter bruger SMO igen e der stadigt problemer.
Kan man sikre sig at bruger SMO forsvinder helt ved sletning? (Kun fra C5, for vi skal stadigt bruge hende)...
Avatar billede mariaf Juniormester
14. januar 2009 - 21:05 #8
Slet hendes brugerfil (en *.tbl fil. Nr finder ud únder brugeren i C5), slet brugeren i C5. Luk alle ude. Start C5 igen og prøv at oprette hende igen. Så skulle den være der - check i øvrigt lige for rettgiheder i windows.
Avatar billede mre Nybegynder
15. januar 2009 - 09:17 #9
Hejsa
Jeg nåede slet ikke så langt - ligepludseli virkede det. Jeg ved ikke hvad der er sket, men nu kan der udskrives fakturakopi. Kom ligeså uventet som blå skærm i Windows - jeg undrer mig stadigt. Jeg nåede ikke til at slette brugerens .tbl file.
Mariaf - tak for den hurtige respons - du få pointene :-)