Avatar billede nploug Nybegynder
13. januar 2009 - 00:55 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme i kontakt med mine Sata diske

Jeg vil gerne høre fra nogle der har erfaring med at redde data fra sata diske, jeg har Raid 1 mirrod diske og den ene lød som om den ikke havde det så godt (siger som en græshoppe), så jeg købte nye for at skifte dem. da jeg så brød Array kunne jeg ikke komme i kontakt med den tilbage værende disk. efter flere forsøg begyndt den også at lyde som en græshoppe.
Jeg har et bundkort med to sata controllere et via og en prommise, på den ene port på promise køre min en sata disk med mit styresystem, og på den anden havde jeg så to diske spejlet med alle vigtige data. smart hvis pisset virker :-)

er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg kommer i kontakt med mine diske evt.noget recover software, sådan at jeg kan komme ind og læse direkte på diskene, det lykkes at komme i kontakt med den ene mens den er kold. også virke det som om at den ikke kan finde ud af at læse (lige som en cd det er riset)

hjælpe med at redde mine data.
Avatar billede allanfo Praktikant
13. januar 2009 - 01:50 #1
Har du prøvet at genmontere begge diske? Det lyder mest af alt som om du har haft RAID0 i stedet for 1.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
13. januar 2009 - 17:31 #2
Følger spændt med fordi jeg også har RAID-1 drev. Hvilket filsystem brugte du (NTFS/NFS/ext3), og hvilket OS (Windows/Linux) bruger du?
Avatar billede nploug Nybegynder
13. januar 2009 - 18:46 #3
Jeg er helt sikker på at jeg har Raid 1, jeg har haft kontakt til en af diskene men det er ligesom om at, min maskine næsten fryser, fordi den bruger alt kraft på at læse på diskene.
jeg har windows xp.
jeg skal nok skrive når jeg har rodet lidt med det. også med nogle mere præsist på diske og controller
Avatar billede nploug Nybegynder
14. januar 2009 - 23:19 #4
Her følger hvilke hardware jeg har:
bundkort msi KT6 delta, med en VT8237 SATA controller og en Promise 20378 controller, to Seagate Barracuda 80 Gb Sata harddiske.

De to diske har siddet og kørt på Promise controlleren

Jeg har fået adgang til den ene diske men den har meget sværet ved at læse på den er der nogle der kende et godt disk recover software??
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 23:22 #5
Bare en note jeg får kuldegysninger hvergang jeg hører ordet promise Controller.

Kender en der har haft flere problemer med Raid af dette fabrikat.