Avatar billede wulffygirl Nybegynder
12. januar 2009 - 22:08 Der er 22 kommentarer

Hvordan man fjerner enkelte bumser og rød næse

Hej! Jeg har noget jeg ikke kan finde ud af i photoshop og jeg kan ikke finde hjælp på youtube som jeg plejer med andet.
Hvordan gør man sådan at man kan gøre f.eks. en rød næse til resten af ansigtets farve?
Hvordan fjerner man en enkelt bums uden at man skal til at "blur" det hele? Nogle gange kan det ikke svare sig at "blur" det fordi så bliver resten af ansigtet al for meget bare for at få en bums væk..

håber I kan hjælpe..
Avatar billede primse Novice
12. januar 2009 - 22:12 #1
Hej,
til urenheder o.lign. i huden kan du ofte bruge patch tool.
Den sammenligner med pixel rundt om det markerede, og laver et ret pæn overgang.
Man skal bare ikke tage alt for store områder af gangen..
Avatar billede asbury Praktikant
12. januar 2009 - 23:07 #2
Hej som den foregående sige eller du kan bruge stemplet hvor du selv vælger hvilket område du vil bruge til at dække med. Eller spothealing hvis du har cs3.
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
12. januar 2009 - 23:39 #3
asbury: cs3? du mener vel ps3... Du spiller vidst for meget cs..

alle:
jamen jeg har sådan set fundet ud af at fjerne urenheder.. Men ved stadig ikke hvordan man gør en rød næse normalfarvet???
Avatar billede signalhorn Nybegynder
12. januar 2009 - 23:54 #4
Der er flere måder. En af de simpleste er at bruge pensel. Under penselegenskaber (dukker op når du vælger pensel) kan du vælge 'farve' i stedet for 'normal'. Så holder du 'Alt'-tasten nede og klikker på en farvenuance, du vil arbejde med. Og så kan du bare male næsen med den valgte farve. Eksperimenter også med penslens opacitet, da det godt kan være lidt svært at lave naturtro...
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 02:05 #5
En anden løsning er at lade portvinen stå et par dage. :)

Men nu skal alting jo heller ikke være så kedeligt, så snup et kig her: http://sixrevisions.com/graphics-design/35-basic-tutorials-to-get-you-started-with-photoshop/
Avatar billede asbury Praktikant
13. januar 2009 - 08:54 #6
Hej Wulffygirl
Adobes serie hedder cs3 og den ny hedder cs4 , det er navnet for hele deres programpakke ;-)
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
13. januar 2009 - 16:31 #7
signalhorn: kan du give nogle tips til hvordan jeg gør det mere naturligt?

justrace: den røde næse er pga. kulden udenfor :)
og hvordam gør den hjemmeside det mindre kedeligt? når jeg skimpter det igennem ser det ikke just interessant ud men jeg skal nok kigge på det..
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 16:41 #8
Det var bare et link til tips til Photoshop.

Nu ville jeg have sagt at så kunne man jo snuppe en dram mens man kiggede på det, men må så bare lave det om til at man så kan blive inde i varmen mens man kigger på det.
Avatar billede signalhorn Nybegynder
13. januar 2009 - 17:50 #9
Hvis du går forsigtigt til værks med pensel-opaciteten sat til 10-20% kan du godt gøre det på den måde, jeg beskrev. Jeg plejer selv at arbejde med lag og masker, men det er lidt svært at forklare på skrift uden illustrationer. Prøv evt. at google på "photoshop tutorials", så finder du et hav af nyttige teknikker, der er beskrevet med illustrationer...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
13. januar 2009 - 20:47 #10
signalhorn: det har lykkeds mig et par gange nu, men når jeg fjerner skygger under øjne med den der Patch Tool bliver der gråt - muligvis fra makeuppen eller noget, ved ikke hvorfor det bliver gråt på nogle billeder.. Men når jeg forsøger på at lave farven om ligesom ved den røde næse, blievr der ofte farvet rødt i stedet for.. Hvorfor gør den det?
Avatar billede signalhorn Nybegynder
13. januar 2009 - 23:54 #11
Det lyder lidt, som om du "plukker" en forkert farve. Eller har du simpelthen glemt plukke en ny farve?
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
14. januar 2009 - 22:02 #12
nej jeg har ikke glemt at plukke ny farve.. det lykkeds mig at farve et område men så kommer der en kant hvor der bliver rødt fra..
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2009 - 22:13 #13
Nu er Photoshop jo ikke et lille nemt program som man bare lige går i gang med. En hurtig gennemgang af de mest brugt funktioner løber hurtigt op i mange hundrede sider, såh...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
14. januar 2009 - 22:36 #14
hmm tjah .. det var jo det jeg håbede på at slippe for - at læse hundrede siger for at få afklaret en lille ting ..
Forstår ikke særlig meget på engelsk når det handler om forklaringer til programmer...
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2009 - 22:53 #15
Photoshop er jo et top proff redigeringsprogram, og derfor er mange af termerne også tit noget indforstået noget. Men det kan så meget, og i en grad som almindelige dødelige aldrig får brug for, at der skal virkeligt dygtige eksperter til for at kunne gennemskue om et billede er blevet redigeret.

For almindelige brugere bliver det derfor tit en omstændig proces at lave ret basale ting. Men man kan med lidt ildhu og tålmodighed lære det mest nødvendige, men ikke noget der klares med et par museklik.

Profferne bruger tit flere timer på at redigere selv små områder på et billede, og det selv om de ved helt præcist hvad de gør.

Ikke for at tage modet fra dig, men jeg vil anbefale at hente et af de gratis programmer der findes, evt. køber Photoshop Elements som har kogt det ned til de funktioner man mest bruger, og har gjort det lidt nemmere at gå til.
Avatar billede signalhorn Nybegynder
14. januar 2009 - 23:43 #16
Wulffugirl:

"nej jeg har ikke glemt at plukke ny farve.. det lykkeds mig at farve et område men så kommer der en kant hvor der bliver rødt fra.."

Det er bl.a. derfor, du skal arbejde med opaciteten, så ændringerne foregår gradvist. Som justrace skriver, er det ikke noget, man bare lige gør. Prøv evt. at lav en søgning på "lag og masker". Hvis du lærer den metode, kan du lave en kopi af baggrundslaget, som bevirker, at du kan arbejde med flere versioner af samme billede - og frit male ændringer foretaget i ét lag ind i et andet. Det åbner næsten uanede muligheder.
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
19. januar 2009 - 22:55 #17
Okay jeg prøver at gøre hvad jeg kan ..
Jeg sidder lige nu og leger lidt med Surface Blur og Smart Blur. Det viser sig på youtube at det bliver brugt men jeg kan ikke se nogen forandring når jeg trykker på ok. Man kan se der sker noget inde i det lille vindue men når man siger ok sker der ingen forandring på selve billedet. Hvordan kan det være?

Hvordan ser man før-billedet og efter-billedet hurtigt? Er der en tast for at se det originale billede så man kan se ændringerne. Det gør de tit på youtube..
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
27. marts 2009 - 23:11 #18
Hej.. øhmm.. hvis nu du læser hvad emnet handler om så vil du forstå at det er programmet photoshop vi taler om...
Avatar billede justrace Novice
27. marts 2009 - 23:31 #19
Det minder s'gu mes af alt om det s..... spam man får ind i sin mailboks. Reklame for et eller andet giftigt l.... som kun koster det samme som en af militærets helikoptere der ikke kan flyve.

Burde bannes i de næste mange år.
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
28. marts 2009 - 00:04 #20
Jeg har netop anmeldt det som misbrug
Avatar billede snowball Novice
28. marts 2009 - 01:49 #21
Jeg har fjernet det pågældende indlæg.

Snowball / Admin