Avatar billede svenia Nybegynder
12. januar 2009 - 22:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

D-Link DL-524UP og HP PSC 1110

Hej Alle.
er ved at lave noget hjemmenetværk hos de gamle da de nu har investeret i en bærbar udover den stationere. Nu bliver det vildt:) Har så købt en D-Link DL-524UP router for der er USB printer tilslutning til, PERFEKT!! Troede jeg. Den stationere køre lan og bærbaren wlan, men kan ikke få printeren til at køre. Jeg har fuldt D-Link manualen til punkt og prikke og det eneste er at jeg mangler en seperat driver for den HP PSC 1110 printer. Når jeg installere den cd-rom til printeren finder den ikke printeren, hvilket jeg godt er klar over, men når man så skal opsætte porten igennem routeren skal windows bruge printer driveren, jeg angiver så at jeg har cd-rom'en, men den finder ingen driver. Windows har kun selv op til HP PSC 950. Har søgt på nettet men kan kun finde den der komplette HP setup med alle deres redigeringsprogrammer osv..... jeg mangler kun den skide driver, intet andet. Hvad gør jeg?
Den bærbare køre Vista Home Premium og den stationære XP Pro hvis det skulle være aktuelt. Håber i kan hjælpe!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2009 - 22:10 #1
Først og fremmest - det er ikke muligt at sætte alle USB printere på en USB-printserver - faktisk er der mange der ikke kan. Om HP PSC 1110 er her iblandt ved jeg ikke.

Men du mantler driveren - og den er du nødt til at have på PC´en på en eller anden måde. Den umiddelbart letteste måde er, at installere printeren direkte på PC´en, for efterfølgende at sætte den på routeren. Nu forefindes driveren i systemet, og HVIS den kan køre over netværk, vil du kunne rette porten til den rigtige TCP/IP adresse.
Avatar billede svenia Nybegynder
12. januar 2009 - 22:20 #2
Tak Ole. Jeg har prøvet dit foreslag. hvis jeg ændre porten som du foreslog forsvinder printeren helt af en eller anden mystisk årsag. Det underlige er bare, at vælger jeg xp's PSC 950 driver forsvinder printeren ikke, den kan godt nok ikke skrive korrekt ud, men kan se på den at den reagere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2009 - 22:34 #3
Så prøv i stedet at installere den på ny, uden at slette den gamle først. Driveren skal nu være til at finde i windows "indbyggede" driverdatabase, da den jo er installeret én gang.

Der er ganske givet stor forskel på 950´eren og 1110´erens drivere - så det kan du godt opgive at forsøge. På "GDI" pritnere, som PSC´erne er, skal man være heldig hvis driverne taler sammen.
Avatar billede svenia Nybegynder
13. januar 2009 - 07:55 #5
Jeg håber godt nok ikke at rebecca har ret!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2009 - 08:18 #6
Et kig på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00006527 giver:

Print language: Lightweight Imaging Device Interface Language (LIDIL).

Jeg kender slet ikke LIDIL, men et opslag på nettet giver: http://en.wikipedia.org/wiki/LIDIL

Det lyder ikke som om du skal rode mere med løsningen. Jeg tror ikke på at LIDIL er kompatibel med D-Link boksen.
Avatar billede svenia Nybegynder
13. januar 2009 - 12:10 #7
Hmm.... Hvordan gør jeg så??? skal jeg købe en seperat printserver eller kan det kun gøres hvis jeg slutter den til den stationære og køre den vej. ville bare gerne undgå at skulle have fat i den stationære for at bruge printeren fra den bærbare
Avatar billede svenia Nybegynder
13. januar 2009 - 12:21 #8
fandt dette:
Hi,

yesterday i had a phone call to HP. They told me that it is not possible to print with the PSC 1110 using a Printserver.

But they told me that there is the possibility to use the Driver for the Deskjet 3650.  There is a Driver for direct connection with USB to the Workstation or a Driver with USB connection to LAN.

Installed this driver package and used the IP Printer Port 192.168.1.1 as told in other threads.

All Workstations and Notebooks are now printing fine!

Selve scanner delen har vi minimalt behov for. Skal man så bruge den kan man vel bare trække kablet direkte over til den stationære og ændre porten, har jeg ret?
Avatar billede svenia Nybegynder
13. januar 2009 - 12:22 #9
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2009 - 19:50 #10
Du kan jo have to installationer af printeren - så skal du ikke ændre noget, når du sætter USB kablet til. Men prøv nu først, om DeskJet 3650 driveren nu også virker...
Avatar billede svenia Nybegynder
18. januar 2009 - 17:09 #11
Så køre det!!