Avatar billede jorael Nybegynder
12. januar 2009 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor indtastes koder til kryptering?

Jeg har installeret et "Wireless LAN CardBus Card/PCI Adapter" (et "AM1772(tm)wireless LAN chipset"), en bred tynd sag stukket ind i siden på min ikke helt nye bærbare IBM R40. Hvordan kan jeg indtaske krypteringskoderne? Det er lykkedes ved andre installationer af samme kort.
Måske er fejlen at jeg ved installationen koblede den til XPs styring af kortet frem for AMDs egen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. januar 2009 - 21:00 #1
Hvis du bruger XPs styring af kortet,vil du når du forsøger at tilslutte dit netværk, blive præsenteret for en boks, der siser dit netværksnavn "SSID" samt et felt til indtastning af nøgle (Netværks/Krypterings nøgle).
Avatar billede jorael Nybegynder
12. januar 2009 - 22:22 #2
Er det når jeg vælger min egen (krypterede) blandt de tilgængelige trådløse sendere i området, at den kommer frem? Og hvordan får jeg den menu frem, du omtaler?
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. januar 2009 - 11:03 #3
Når du i tilgængelige netværk, vælger at oprette forbindelse til dit sikrede netværk, vil der komme en boks op, der  siger:

Netværket "(navnet på dit netværk)" kræver en netværksnøgle (også kaldet en WEP- eller WPA-nøgle). En netværksnøgle hjælper med at forhindre uautoriserede brugerre i at oprette forbindelse til dette netværk.

Skriv nøglen, og klik derefter på Opret forbindelse.

Der vil være et felt ud for hvilket der står Netværksnøgle: her indtastes den netværksnøgle du har valgt, da du oprettede dit netværk.
i feltet Bekræft, indtaster du netværksnøglen på ny, og klikker derefter på knappen Opret forbindelse.

Nøglen kan dindes på routeren under Wireless Security/Trådløs sikkerhes, det er her du i tidernes morgen valgte krypteringsnøglen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. januar 2009 - 11:06 #4
Ikke Nøglen kan dindes på routeren men Nøglen kan findes på routeren
Avatar billede jorael Nybegynder
15. januar 2009 - 20:44 #5
Se så kom jeg på. Den ville ikke finde min router i søgningen efter netværk; så jeg gik via "Opret netværk". En ting under mig. Først bad den om SSID, som jeg skrev. Derefter bad den mig lave en kode. Jeg skrev den første på fem tegn. Normalt skal jeg skrive fire koder (fire linier) med hver fem tegn. Hvorfor den forskel?
Hvis du skriver som "svar" (ikke kommentar), kan jeg give dig de udlovede point.
Avatar billede osigaard Nybegynder
19. januar 2009 - 13:10 #6
Et svar!
:-)