Avatar billede wichpower Nybegynder
16. december 1999 - 13:14 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

LAN - Internet??

Jeg har to computer der er koblet sammen i et LAN netværk. I den ené er der et 33.6 modem.

Er der nogen der ved hvordan man så kan koble op på internettet fra den anden computer?????
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. december 1999 - 13:26 #1
Installér Winroute. det kræver at maskinen med modemet er tændt, men det er den eneste løsning uden hub
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. december 1999 - 13:26 #2
Avatar billede hojben Novice
16. december 1999 - 13:27 #3
Installer en almindelig opkobling på pc1,

Hvis du kører win98-2 følger der et program med til Modemdeling installer dette og I er på.

Ellers findes der et prog. der hedder ModemShare, let at installere og konfigurere.
Avatar billede killer Nybegynder
16. december 1999 - 13:27 #4
Du kan gøre flere ting. Men der er to 'nemme' måder. Hvis du kører Windows 98 SE (Second Edition) kan du bruge den feature der tillader flere brugere at dele den samme modemforbindelse. Du kan også vælge at installere et program såsom 'WinGate' på din "server" (den med modemet) som din klient (den uden) så kan bruge til at komme på internettet med.
Avatar billede killer Nybegynder
16. december 1999 - 13:28 #5
Shit, der blev svaret hurtigt hehehe
Avatar billede beltzer Nybegynder
16. december 1999 - 13:36 #6
eller winproxy http://www.winproxy.com
Avatar billede hojben Novice
16. december 1999 - 13:39 #7
Ja, man kan ikke sige at besvarelserne ligger på den lade side!!!! *S*
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. december 1999 - 14:26 #8
Jeg har prøvet både Sygate, Wingate, Igate, WinProxy og Win98 SE .......jeg synes klart at WinRoute er bedst og nemmest at sætte op.

Det største problem med de programmer er, at de fungerer som proxy-servere......og det er ikke altid lige nemt at sætte mail og FTP op til at køre gennem det stads. WinRoute bruger bare opkoplingen på den anden maskine, og router trafikken videre. Programmerne skal ikke konfigureres anderledes, du skal kun ændre nogle få ting i Netværksopsætningen.
Avatar billede wichpower Nybegynder
16. december 1999 - 15:03 #9
Jeg har nu installeret WINROUTE på begge computere.
Jeg mangler password og når WinRoute er aktiveret kan jeg ikke komme på nettet

Hvad skal der ændres ??
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. december 1999 - 15:42 #10
bbe1379> Sygate er ikke en proxyserver, og fungerer ikke som en proxy server. Den fungerer som Winroute gør og er en NAT (network adressing table)

Hvis Winroute er nemt at sætte op så brug dog for guds skyld det, men jeg bruger stadig min gamle sygate 2.0 fordi det var den eneste NAT jeg kunne finde den gang, ud over en komplet linux installation. For mig at se er Sygate og Winroute meget ens.

De er begge meget nemme at sætte op, de er ikke proxy programmer men virker bare som routere af trafik.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
16. december 1999 - 17:20 #11
Jeg kommer lige med et komplet svar til opsætning af Winroute skal lige grave den frem...
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 19:21 #12
sygate er heller ikke en proxy, men en NAT. Således er den nok det allerbedste valg i dit tilfælde. :-)
Avatar billede cldu Nybegynder
16. december 1999 - 19:22 #13
argh.. det har gnarf jo lige svaret. *lol*
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. december 1999 - 20:45 #14
..hmm, jeg husker nok forkert.....men jeg kan stadigvæk ikke lide programmet

;o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. december 1999 - 21:15 #15
winroute er helt klart det fedeste!

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=1474

der kan i læse om at sætte det op
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. december 1999 - 21:18 #16
ENIG...!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. december 1999 - 21:30 #17
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=1474 var i øvrigt også et svar...
Avatar billede wichpower Nybegynder
17. december 1999 - 12:11 #18
Jeg har efter egen mening delt pointene meget ud

MANGE TAK FOR HJÆLPEN!!