Avatar billede ahumle Nybegynder
12. januar 2009 - 18:55 Der er 1 kommentar

Lyd gennem min fladskærm

Hej

Jeg har et Thomson Scenium fladskærmsfjernsyn hvis højttalere jeg gerne vil bruge som anlæg til min iPod.

Men jeg kan ikke få skidtet til at fungere; jeg har forsøgt med et stik der har mini-jack i den ene ende (til iPod/laptoppen) og phono (et rødt og et hvidt hanstik) i den anden, som jeg puttede direkte i fjernsynets phono indgange. Den gik ikke. Der skete det mærkelige, at jeg zappede gennem de forskellige sources på fjernsynet (av/pc/YCrCb mv.) og når jeg nåede til DVI, gav den mig lyd fra iPoden i et hurtigt øjeblik, men stopper så igen. Og jeg kan ikke få lyden til at blive.

Nu har jeg så købt et scartstik med phono-hun-udgange, som jeg sætter i fjernsynet og putter mine phono-han-stik i. Men der kommer slet ikke noget, uanset hvilken source jeg vælger, hverken av1 eller av2.

Det skal siges, at jeg er meget uimponeret generelt over brugervenligheden i fjernsynets interface. Jeg har sågar problemer med at finde ud af hvor jeg indstiller kanaler (men det er en anden sag)

Der er 200 point til en som kan guide mig til at få lyd gennem højttalerne.

-ahumle
Avatar billede jesperpress Nybegynder
08. februar 2009 - 03:28 #1
Din scart-stik-adapter skal være indstillet til "lyd ind".
Er der ikke en omskifter: ind - ud ?? De tre phone-stik: gul rød og hvid kan ikke være forbundet til begge dele samtidigt.