Avatar billede sbeier Nybegynder
12. januar 2009 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af ram

Jeg syntes det er på tide at gå ud og invisterer i nogle nye ram blokke til min bærbare, men jeg er lidt lost når det kommer til hvad man skal købe for at sikre sig at de passer til computeren.
Det en Acer Aspire 9420. Overvejer at købe 2x2 gb, men hvad skal man vælge eksempelvis inde på edbpriser?
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2009 - 18:35 #1
En nem måde at finde ud af hvilke RAM der skal bruges, er at benytte Kingston's Memory konfigurator. Den findes på flere danske forhandleres hjemmeside - f.eks. SHG.dk

Din PC understøtter max 4GB RAM, så derfor kan du købe 2 stk. af nedenstående.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250093
Avatar billede sbeier Nybegynder
12. januar 2009 - 19:55 #2
hmm. er der ikke flere forskellige typer ram, nogle bedre end andre? tænker hvis jeg skal søge efter ram på edbpriser kan jeg vælge frekvens og noget PCxxxx type.. hvilken betydning har de for rammene?
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2009 - 22:45 #3
Det skal jo stadig passe sammen med PC'en. Det nytter jo ikke noget at vælge de hurtigste RAM hvis PC'en ikke vil bruge dem ;)

Mange laptop producenter benytter sig desuden af det "trick" med at RAM'ene skal være lavet specifikt den deres PC, og det er de RAM jeg linker til.

Men du er velkommen til at forsøge dig med nogle af de andre som umiddelbart har samme specifikationer som de RAM jeg linker til.

Hukommelsesfrekvens:     667 MHz
Hukommelsesteknologi:     DDR2 SDRAM
Lagerkapacitet:     2 GB
Model:     SO DIMM 200-pin

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal925=&Direction1147=1&Sorted1147=2147483648&Equal28814=&Equal20=88196&Direction611=2&Sorted611=667000000&Equal444=13743&Direction1372=0&Sorted1372=&True28959=&Trueval28959=277330&Submit.x=20&Submit.y=20

Det er bare ikke nogen garanti for at de virker.

Generelt set, så er Kingston RAM ganske god og til en fornuftig pris :)
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2009 - 23:14 #4
Kig måske på linket herunder for at finde ud af, hvilke problemer valg af billige RAM kan forårsage:

http://www.eksperten.dk/spm/858388
Avatar billede sbeier Nybegynder
13. januar 2009 - 10:03 #5
Jah.. de skulle da helst virke med min computer.. Ok. tak for hjælpen :)