Avatar billede tinux Nybegynder
12. januar 2009 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med standby på stationær

Når jeg sætter min stationære computer i standby vil den ikke starte op igen. Man kan høre at nogle komponenter starter men jeg får aldrig noget skærmbillede og den lyder heller ikke tændt.

Her er mit hardware både relevant og irelevant:

Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 6MB S-775

ASUS P5K/SE/EPU Intel P35 S-775

2GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x1GB) + 2gb kingston valueram

512MB Palit ATI HD4850 DDR3 PCI-E (har pillet den oprindelige køler af og sat en passiv på, hvorpå jeg har monteret en 120mm almindelig kabinet blæser (som ikke får strøm fra grafikkortet men fra motherboardet)

500GB Samsung 7200rpm 16MB SATA2

Inter-Tech AOC-02-SL Sort/Sølv u/PSU

450W Chill CP-450A4 140mm (12-16dB)

Cpukøler: Standard Intel Køler

48x16x Lite-On DVD Sort

Er det i biosen jeg skal rode, i hardwaren, i driverne eller er det noget helt andet?

Er det forresten nogen der har nogen erfaringer med at bruge Asus' "AI Nap"? Satte en strømmåler på og det viste sig at computeren brugte akkurat ligeså meget strøm som når den var tændt, ser ud til at eneste forskel var at den slukkede skærmen, hehe!
Avatar billede tinux Nybegynder
12. januar 2009 - 15:21 #1
Forresten sidder der også en dvdbrænder som sidder i IDE-porten i modsætning til de to andre drev som er sata.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 07:30 #2
XP eller Vista?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 07:45 #3
Hvis computeren skal sættes på standby, skal du have en computer, der af producenten er indstillet til at understøtte denne funktion.
Med Strømstyring i Kontrolpanel kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens hardwarekonfiguration understøtter. Da disse indstillinger varierer meget fra computer til computer, kan de indstillinger, der beskrives her, være anderledes end det, du ser. Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren, og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.
Avatar billede tinux Nybegynder
13. januar 2009 - 09:28 #4
1: Jeg kører Vista.
2: Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Jeg har jo muligheden for at sætte den i standby, den vil bare ikke ud igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 10:27 #5
Det jeg skriver gælder XP, det er taget fra Windows help, gælder måske også for Vista.
Du kan se om der er noget du kan bruge her. http://www.gratisupload.dk/download/21664/
Avatar billede tinux Nybegynder
10. marts 2009 - 00:45 #6
Lukker