Avatar billede moddi100 Seniormester
12. januar 2009 - 13:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Animatios program

Hej

Jeg leder efter et gratisprogram til at lave små tekstanimationer. Det skal bare kunne flytte tekst i forskellige baner osv.
Animationen skal kunne gemmes som en gif fil.

- Morten
Avatar billede falster Ekspert
12. januar 2009 - 16:14 #1
"Klassikeren" blandt de gratis er nok "Microsoft Gif Animator". Bare Google på det.

En lidt mere avanceret og meget mindre kendt er "Movies 13":

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. januar 2009 - 17:17 #2
Microsoft Gif Animator er ikke det jeg søger. Det kan kun lave animationer ud fra eksisterende billeder.

Alt jeg ønsker er at lave en simpel tekst "Hej Med Dig" som så skal dreje rundt i en 360 graders cirkel. Det er ikke muligt med Microsofts Gif Animator (uden selv at skulle lave hver enkelt billede). Efter et kig på Movies 13, har jeg fundet ud af, at den skal det i hvert fald heller ikke være. Jeg kan indsætte en tekst (tog mig 10 min) men at rotere den er da vist en opgave for en professionel!
Avatar billede falster Ekspert
12. januar 2009 - 18:34 #3
OK. Jeg tror, at det er kombinationen af "gratisprogram", at det skal opbygges af ikke-enkeltbilleder og så gemmes som gif, der indsnævrer udvalger.

Her er måske en sw-mulighed:

http://www.blumentals.net/egifan/

("Create moving text effects").
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. april 2011 - 21:25 #4
Endte med at lave billederne i Gimp og så importere dem til Microsoft Gif Animator. Tak for hjælpen