Avatar billede dressman1 Praktikant
11. januar 2009 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gendannelsespunkt - Pc 100% som før inkl.mapper & systemfiler mm.

Hej Eksperter,
Jeg manglede plads på mit c drev, så jeg ville flytte nogle programmer fra c drev til d drev for at få mere plads, men under flytningen ville pc'en ikke flytte hele mappen. Nu ligger der så 2 programmapper, 1 på c drevet og 1 på d drevet. Jeg har prøvet at gå tilbage i tiden med et gendannelsespunkt, men har fundet ud af her på Eksperten.dk at det kun er systemfiler der blir gendannet.Kan man ikke få pc'en tilbage som den var før jeg prøvede at flytte mapperne, altså inkl. at mapperne kun ligger et sted nu ( c drevet ) ???

Hilsen Jesper
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2009 - 19:01 #1
Nej du kan IKKE sætte maskinen tilbage "som den var" i f.eks sidste uge med systemgendannelse.
Det er korrekt at sys.gendannelse KUN ændre på system filer (deraf navnet systemgendannelse - dog vil systemgendannelse fjerne alle programmer der er installeret EFTER den dag man går tilbage til.
Avatar billede dressman1 Praktikant
11. januar 2009 - 19:14 #2
Hmmm øv :o(((
Nå men så er der vel kun 1 vej tilbage.
Afinstallere programmerne og geninstallere ??

Anyways, Tusinde tak for svart haverslev...

Hilsen Jesper
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2009 - 19:34 #3
Du kan prøve om du kan ændre størrelsen på c-drevet med dette program (gratis)
Men det kræver at du har noget tom plads på d-drevet, som du kan tage af.
Så slet så meget som muligt af d-drevet.
http://www.helgec.dk/bootit.html

Ellers skal du have fat i et købe program som f.eks hedder
http://www.paragon-software.com/home/pm-personal/
11. januar 2009 - 23:06 #4
Generelt: Du ka' ikke 'bare' flytte eks.
C:\Programmer\iTunes\
til
D:\Programmer\iTunes\
og så tro at det går godt!!!

Det er pænt afinstall -> genstart -> install og SÅ peje på D:\

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
14. januar 2009 - 15:54 #5
<dressman1>: Skal du vide mere ?
Avatar billede dressman1 Praktikant
15. januar 2009 - 12:33 #6
Karise Larry:

Tusinde tak for hjælpen. Jeg har afinstalleret diverse programmer og installeret dem
igen. Samtidig har jeg fulgt nogle af dine råd,da jeg havde prøvet nogle af dem.
Det gav ihvertfald noget ekstra plads.

Hilsen Jesper
Avatar billede dressman1 Praktikant
15. januar 2009 - 12:37 #7
Hej igen,
Inden jeg slettet disse mapper - hvad er det så jeg sletter ??

Hilsen Jesper
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2009 - 14:46 #8
Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.

Det er afinstallations filer til de, igennem tiden, installerede opdateringer til Windows - dem kan du roligt slette.
Hedder typisk $NtUninstallKB*********$
11. september 2009 - 21:31 #9
(Hvad endte denne tråd med ?)