Avatar billede magnus123321 Nybegynder
11. januar 2009 - 17:38 Der er 7 kommentarer

Hvordan laver man sit eget spil?

Hej.

Jeg har tænkt mig at lave mit eget lille spil her på nettet, der ikke kræver flash player eller noget som f. eks vman.dk eller trophymanager.com eller hattrick.org.
Er der nogen der ved hvordan man gør det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. januar 2009 - 17:56 #1
Du skal lære at programmere.
Her er hvad du skal bruge

Layout:
HTML og CSS

Evt. javascript

Serversprog (behandling af data):
ASP, PHP eller ASP.NET (C#)

Database:
MySQL (eller MSSQL)

Det er ikke noget man gøre fra den ene dag til den anden. For at komme hurtigt igang vil jeg anbefale følgende, i følgende rækkefølge:

HTML
CSS
Javascript
PHP
MySQL

Tag en søgning på nettet efter tutorials til disse sprog. Der findes masser af guides, det er bare om at komme igang.
Avatar billede martin_moth Mester
12. januar 2009 - 11:41 #2
Der er en GLIMRENDE intro til stort set det hele her:

http://www.w3schools.com/

Det er naturligvis kun en intro, men det forklare det helt grundlæggende, og jeg har ikke fundet bedre materiale noget andet sted
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2009 - 04:08 #3
w3schools plejer ikke at vække vild begejstring hos HTML/CSS/JavaScript folket her.
Avatar billede martin_moth Mester
13. januar 2009 - 08:21 #4
OK. Jeg synes nu ellers det er rigtig godt til at fatte det grundlæggende - men jeg er heller ikke hardcore JavaScrips/CSS7HTML mand :o)
Avatar billede Poulsen1234 Nybegynder
13. april 2009 - 15:43 #5
Er der ikke nogen som kan svare på hvad Javascript
PHP og MySQL er og hvad det bruges til? Altså sådan det nemt kan forståes????
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2009 - 16:22 #6
http://en.wikipedia.org/wiki/Javascript
http://en.wikipedia.org/wiki/PHP
http://en.wikipedia.org/wiki/Mysql

forklarer hvad de er. Om det er nemt at forstå afhænger af personen.
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2009 - 21:45 #7
Hvis du ikke kender til programmering, så skal du bare vide, at det er et ret omfattende projekt du har gang i... RET omfattende vil jeg mene...

Som at ville bygge en bil selv, og ikke helt vide hvad en svensknøgle skal bruges til ;o)

Men det er da friskt at springe ud i det, bare du ikke tror du lærer det på en eftermiddag. Held & lykke