Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er min harddisk til at rede?

Jeg har en 500 GB ekstern WD disk, som har givet op..

når jeg tilslutter den, kan jeg høre at den lige snurre disken op i et sekund, for derefter at give op og snurre ned igen. dette gentager sig til jeg piller den fra.

har noget data på disken som jeg meget gerne vil have hevet ud. kan det lade sig gøre på en eller anden måde?

disken dukker slet ikke op som et drev på computeren!..
11. januar 2009 - 16:11 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 16:23 #2
Har du prøvet, om en anden harddisk kan køre på den computer, så du er helt sikker
på, at der ikke er noget galt med bundkort eller strømforsyning?
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:28 #3
ja en anden disk helt mangen til virkede fint.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:30 #4
karise_larry min eksterne dukker slet ikke om som et drev på computeren, så det program vil jeg få det lidt svært med. Specielt også fordi jeg kører jeg linux. :)..
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 16:36 #5
ER du sikker på at du læser de link du får? IBAS reparerer computere

Vises disken heller ikke med "fdisk -l"
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 16:46 #6
Den anden HD, som kører fint, er på samme strømforsyning? Den eksterne ligger vel
i en kasse? Har du prøvet at sætte den direkte til en computer? Eller det har du
måske ikke mulighed for?
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:47 #7
helgec -> nej :(
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:50 #8
jasveg nej kan jeg pille den ud og smide den direkte til computeren med et idekabel? eller satakabel? hvis det er så simpelt så har jeg mulighed for det : )
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 16:52 #9
Som jasveg skriver, har du mulighed for at pille skidtet ud af boxen og koble den direkte på
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 16:53 #10
okay jeg er igang med at pille ud : )

skriver senere : )
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 17:44 #11
så spiller orglet : )...

mange tak for hjælpen...
Avatar billede stefanwl Nybegynder
11. januar 2009 - 17:50 #12
hvordan giver jeg points?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 18:40 #13
Jeg lægger et svar. Så får du mulighed for at markere mit brugernavn med musen,
og derefter trykke på accepterer.