Avatar billede szaabi Nybegynder
11. januar 2009 - 13:12 Der er 10 kommentarer

Blå skærm ved tilslutning af HDMI kabel

Hej Eksperter

Jeg er den lykkelige ejer af et Sony LCD KDL-32V4500, som jeg anskaffede mig igår.

Det hele spiller, lige indtil jeg tilslutter min bærbare, HP Pavilion DV9390ea, til skærmen via et HDMI kabel. 9/10 gange opstår der blå skærm, så tæller den ned og genstarter computeren.

Jeg har copy - pastet en windows fejlmeldning, jeg håber i kan bruge den til noget:
[I]Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6001.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1000008e
  BCP1:    C0000005
  BCP2:    81D2A886
  BCP3:    88FB1414
  BCP4:    00000000
  OS Version:    6_0_6001
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\WINDOWS\Minidump\Mini011009-02.dmp
  C:\Users\Sadri Zaabi\AppData\Local\Temp\WER-62696-0.sysdata.xml
  C:\Users\Sadri Zaabi\AppData\Local\Temp\WER195.tmp.version.txt

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0406
[/I]

Jeg har ledt efter lignende tilfælde med Google, og har fundet folk der har været ude for det samme som mig, men der bliver de rådet til at opdatere deres driver til grafikkortet. I mit tilfælde har jeg et GeForce Go 7600, men inde på nVidia's side står der at jeg skal bruge HP opdateringssoftware til at opdatere mit grafikkort, og der er jeg fuldt opdateret.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak

Sami
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2009 - 17:46 #1
Er både computer og TV slukket, når du sætter kablet i ?

Mener du, at det virker en gang imellem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2009 - 19:47 #2
Min maskine skal genstartes når jeg har forbundet HDMI kablet, eller viser den intet på TV.
Avatar billede szaabi Nybegynder
11. januar 2009 - 23:29 #3
Att: Milter
Jeg har gået udfra at HDMI virkede med PnP, så nej begge enheder har været tændt. Jeg skal så være ærlig og fortælle at jeg ikke kan huske hvad jeg gjorde da den virkede den ene gang.

Att: Dragonknight
en ting er genstartes, men får du også blå skærm?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2009 - 23:56 #4
Jeg får ingenting på TV, hvis jeg ikke genstarter.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2009 - 12:51 #5
@szaabi.
Jo, HDMI burde være PnP, eller hot-swappable. Det burde USB og FireWire også være, men mine erfaringer har lært mig, at det er bedre at have den enhed, der skal sendes fra, slukket, når man forbinder to enheder (hvis det kan lade sig gøre). Det gør tit "genkendelsesprocessen" lettere for den modtagende enhed. Da jeg f.eks. første gang skulle slutte min Sony DVD-maskine til min Sony fladskærm via HDMI, måtte jeg slukke og tænde DVD'en et par gange, før den blev fundet.

Det er ikke sikkert, det vil gøre nogen forskel, det er kun et forslag. Når den fejlmulighed er udelukket, kan vi måske lede efter andre.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2009 - 12:53 #6
Virker forbindelsen forøvrigt efter genstarten?
Avatar billede szaabi Nybegynder
12. januar 2009 - 13:06 #7
Nej desværre... Jeg prøvede at tilslutte kablet mens begge medier var slukket, og alligevel kom der blå skærm :S
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2009 - 13:33 #8
Avatar billede duranarve Nybegynder
16. april 2012 - 17:42 #10
Hej hvad var løsningen på dette problem? Har selv det samme problem og de anbefalede hjemmesider der er linket til her, virker ikke mere....