Avatar billede claros Nybegynder
10. januar 2009 - 23:03 Der er 7 kommentarer

Blæser i HP bærbar

Hej!
Købte for et par mdr. siden en HP DV4-1090 14" bærbar og er rigtig glad for den, men her på det seneste er det som om, at den er begyndt at larme mere hidtil. Blæseren kører konstant uden at maskinen presse til endet end web surfing og i den dur. Er det normalt og er der noget man kan gøre for at afhjælpe problemet. Efter at være blevet obs på det, er det ved at udvikle sig til et irritationsmoment, så håber nogen kan hjælpe.
Mvh.
Claus
Avatar billede welcor Nybegynder
10. januar 2009 - 23:54 #1
Dine køleprofiler er måske blevet støvede. Blæs dem igennem med trykluft (når maskinen ikke er i brug), så køler de bedre.
Avatar billede claros Nybegynder
13. januar 2009 - 21:15 #2
med trykluft... kan en støvsuger bruges?
Avatar billede welcor Nybegynder
13. januar 2009 - 22:32 #3
ja, i mangel af bedre. Bare pas på at den ikke er fuld af statisk elektrisitet, når du sætter den tæt på maskinens ædlere dele :)
Avatar billede claros Nybegynder
23. januar 2009 - 22:19 #4
det kan da ikke passe, at en 2 mdr gammel pc allerede er støvet til omkring kølerne, kan det?
Avatar billede welcor Nybegynder
24. januar 2009 - 01:17 #5
Jo, det kan det faktisk godt. Din blæser trækker støv ind, når den kører. Men bare husk at gøre den ren med jævne mellemrum, så bliver den stille igen.
Avatar billede claros Nybegynder
25. januar 2009 - 21:49 #6
Okay, skal man skrue bunddæksel af, eller blot blæse ind ude fra. Tjekkede i øvrigt HP´s hjemmeside og fandt en opdatering til min bios. Håbede det hjalp, men det gjorde det ikke, så der er nok ikke andet at gøre end at købe en dåse luft...
Avatar billede welcor Nybegynder
25. januar 2009 - 23:28 #7
For nylig prøvede jeg med at sætte min støvsuger på "indsugningshullet", hvor blæseren sidder, og resultatet er at min maskine er blevet mere stillegående.

Hvis du bruger trykluft, skal du fritlægge køleprofilerne, så du kan se hvad du laver.