Avatar billede newbie.dk Praktikant
10. januar 2009 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scrollbars, ændre størrelsen og placering

Kan man ændre på størrelsen af en scrollbar. Tænker på at den kun skal være fx. 60% af vinduets størrelse. Og så starte fra bunden og så 60% op. Så der er 40% fri luft i toppen.
Altså forankeret i bunden.

Jeg ved ikke om i kan forstå min beskrivelse, men ellers må jeg prøve igen.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
10. januar 2009 - 17:42 #1
du kunne vel placere to div'er, en øvre og en nedre, hvor den øvre udgør 40% spas, mens den nederste indeholder 60% spas og scroller (overflow: auto;)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
10. januar 2009 - 18:30 #2
Det lyder som en god ide.
Det er i en celle jeg har scrollbars, i cellen er der noget tekst, hvor hele teksten gerne skulle scrolle med, når man så gøre brug af scrollbars i nederst DIV, vil den gøre det?

Kan du hjælpe med at sætte det op i denne kode, har ikke lige en ide til hvordan det skal gøres.

<td style="border-left:1px solid #818181; border-right:1px solid #818181; border-bottom:1px solid #818181; padding-left: 4px; padding-right: 4px; padding-top: 1px; padding-bottom: 1px" align="right" valign="top">
<div style="text-align:left;width:232px;height:250px;overflow-x:hidden;
overflow-y:scroll;scrollbar-base-color: #FFFFFF;scrollbar-arrow-color:#818181;scrollbar-3dlight-color: #FFFFFF;
scrollbar-darkshadow-color: #FFFFFF;scrollbar-face-color:#FFFFFF;scrollbar-highlight-color:#FFFFFF;
scrollbar-shadow-color:#FFFFFF;scrollbar-track-color: #FFFFFF;">
                <h3 align="left">XXX</h3>
                <h5 align="left">XXXX</h5>
                <p align="left">&nbsp;</p>
                <h3 align="left">XXX</h3>
                <h5 align="left">XXXX</h5>
                <p align="left">&nbsp;</p>
                </div></td>
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
17. januar 2009 - 10:40 #3
havde egentligt bare forstillet mig:

    <div style="height: 40%; max-height: 40%; width: 100%; min-width: 100%;">Det i toppen</div>

    <div style="height: 60%; max height: 60%; width: 100%; min-width: 100%; overflow: auto;"> Al den tekst du kunne bruge i bunden </div>

men... ved jo ikke hvilke attributer du vil have :-) (det ovenover lignte noget der kun kunne læses af IE, og det så også rodet ud :p
Avatar billede newbie.dk Praktikant
03. november 2010 - 00:25 #4
Må hellere lukke denne - ligger du et svar.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
29. april 2014 - 00:38 #5
Lukker denne