Avatar billede olidrengen Nybegynder
10. januar 2009 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

udfald til nettet både trådløst og med kabel

Halløj.

Jeg har lige opsat nyt net, og det funker bare ad h til.
Der er udfald hvert 2-3min i ca 10-30sekunder, hvorefter det så virker fint igen i de næste 2-3min.
Det underlige ved det er at begge vores computere har dette syndrom, hvad enten man bruger kabel direkte fra modemmet(zyxel p660h-d1, hvor telia har konfigureret den til iptelefoni og tv, dvs en switch(så vidt jeg har forstået)) eller man kører over det trådløse, altså linksys wrt54gs.
Og det er ikke kun forbindelsen til nettet, men forbindelsen direkte til wrt'en. hvad enten det er kabel eller trådløst.
Det virker fuldstændig underligt at det hele har disse udfald. hvis bare det havde været på den ene computer kunne man give den skylden, men det er det ikke.

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette?

Gear

forbindelse fra gammeldags telefonstik til zyxel
Zyxel p660h-d1
Linksys WRT54GS med nyeste firmware.

Mvh Oliver
Avatar billede peet-49 Novice
10. januar 2009 - 13:44 #1
Prøv direkte på modemet.
Avatar billede olidrengen Nybegynder
10. januar 2009 - 14:42 #2
Det har jeg prøvet. Det er jo derfor det er så underligt.
og lige for at spice det lidt op, så kan mit mail-program sagtens modtage og sende mails, mens min internetbrowser ikke kan noget.

Det er virkeligt mærkeligt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. januar 2009 - 14:55 #3
Kan du være online med andre programmer også?
F.eks. MSN eller Skype...
Avatar billede olidrengen Nybegynder
10. januar 2009 - 15:28 #4
jeg kan være på med adium(mac-msn) og Vuze uden problemer.

Jeg har lige prøvet at køre safari istedet for firefox, og det kører fint, også imens firefox laver udfald. Så umiddelbart ser det ud til at være firefox der ter sig.

-men hvorfor faen gør det dog det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. januar 2009 - 17:31 #5
Pas.
Men det er altså ikke din Internetforbindelse den er gal med.
Prøv at afinstallere FireFox og ryd op med f.eks. CCleaner.
Genstart og geninstaller FireFox.
Hjælper det?
Avatar billede olidrengen Nybegynder
11. januar 2009 - 12:46 #6
Jeg har nu afinstalleret og geninstalleret firefox og dette har udbedret problemet, ihvertfald indtil videre.

Smid et svar, så får du lidt guld;-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. januar 2009 - 17:57 #7
Takker... og held og lykke. ;o)