Avatar billede hahede Nybegynder
10. januar 2009 - 13:20 Der er 6 kommentarer

Log på Windows XP Professional

Jeg kan ikke logge på Windows. Efter at have indtastet brugernavn og adgangskode i vinduet "Log på Windows" komer der en fejlmeddelelse om, at "Systemet kunne ikke logge dig på......"

Jeg har forgæves prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og de andre muligheder der er tilstede, når der lige efter opstart trykkes F1. Endvidere har jeg også, når der trykkes F10 lige efter opstart i Computeropsætning under menuen Sikkerhed, rettet administratoradgangskode og adgangskode for opstart. Men intet hjælper.

Problemet opstod formentlig, da min datter var inde under brugerprofiler og rette et eller andet til. Vi har hele tiden haft flere brugerprofiler, som har virket fint.
MVH
Hanne
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2009 - 13:28 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 15:16 #2
Ellers skulle du kunne fjerne adgangskoden med dette freewareprogram.
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 15:18 #3
Ps. det er en Live-CD
Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables. It is a very efficient implementation of rainbow tables done by the inventors of the method. It comes with a Graphical User Interface and runs on multiple platforms.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2009 - 15:38 #4
ctrl+alt+del 2 gange ved logon - brugernavn administrator og ingen password.
Kontrolpanel - brugerkonti - vælg bruger - Ændring af en konto.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2009 - 17:59 #5
Hvis de andre forslag kikser:
Hvis du kan logge på med en anden bruger (med administratorrettigheder) kan du kopiere dine data over i en ny brugerprofil: http://support.microsoft.com/kb/811151/da
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2009 - 19:59 #6
Respons fra spørger?