Avatar billede delax Nybegynder
10. januar 2009 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fornuftig CPU temperatur for i7 920

Jeg har lige bygget et i7 920 system med ASUS P6T og en XP 120 Extreme køler. Når det har kørt en time uden belastning er CPU'en mellem 37 og 40 grader og system temperaturen er 37. Hvis jeg vil overclocke 920'eren hvad er så en fornuftig temperatur? Da jeg laver musik er det er for mig et tradoff mellem blæserstøj og varme.  Jeg har iøvrigt en Antec P180, hvro kabinet blæserne står på laveste omdrejninger.
Avatar billede delax Nybegynder
10. januar 2009 - 10:05 #1
Hvor meget kan 920'eren overclockes til på P6T hvis den skal køre stabilt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2009 - 11:54 #2
Med sådan en hysterisk CPU, hvorfor så overhovedet overveje OC. Den slår jo Core 2 Extreme QX9770 med højre hånd bundet på ryggen.

Du kan selvfølgelig lege lidt med turbomode, men skal nok forvente største virkning ved single core programmer.
Har din BIOS mulighed for at indtaste TDP for køleren, og du kender TDP for din køler, så skriv den ind i BIOS. Derved giver du Turbomode bedre mulighed for at skrue fornuftig på parametrene.
Avatar billede delax Nybegynder
10. januar 2009 - 11:56 #3
Ja har overvejet bare at lade den være hvor den er og så pille blæseren af heatsinken så den bliver max lydløs i stedet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2009 - 13:08 #4
Du kan få CPU kølere uden blæser.
Avatar billede delax Nybegynder
10. januar 2009 - 14:12 #5
Ja jeg har en XP 120 Extreme med en 120 papst påsat men har lige test og dne bliver 44 grader uden en blaæser på men nu har jeg købt en North Q 3702 som kun "larmer" 12 til 17 dB, hvilket er fint.
Avatar billede delax Nybegynder
11. januar 2009 - 11:16 #6
Jeg købte en North Q 3702, og stte den på XP 120 Extreme heatsinken, som støjer meget lidt og dropper foreløbigt overclocking.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 09:56 #7
Avatar billede delax Nybegynder
13. januar 2009 - 10:39 #8
Hey fedt.

Det var ikke så dyrt enda. Min CPU er 45 grader lige nu med en XP 120 Extreme og en North Q 3702 på. Hvad kan man få CPU'en ned på med det så? og er der 0 støj fra det....er er nok skade af at have haft akvarie i mange år med masser af vandpjaskeri og utætte pumper.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 15:14 #9
der er ingen støj fra vandkøling anden end den der kommer fra blæseren men den sidder jo bag på.

skal du overkl. er der ikke noget at betænke sig på - husk den ak nbruges så længe den duer også i det næste kabinet du køber.

den findes også med 2 blæsere

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NQ-3590&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

men husk at der skal være plads i kabinettet så hvis du vælger antec 900 kabinet er der kun plads til den med 1

jeg mener at huske min cpu ligger på omkring 25 gr. - det er længe siden jeg har set efter - bundkortet ligger omkring 38 grader selv om det kører turbo.

husk også lige at købe en ramkøler som du kan se her med corsair ram

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=TWIN2X4096%2D8500C5DF&GroupGuid=3800&SelectedGroup=3800

husk det gælder om et godt AIRFLOW i kabinettet og det HAR antec 900 udover det også er lidt fancy at se på.

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=0761345%2D08009%2D5&GroupGuid=3530&SelectedGroup=3530

det er UDEN strøm (psu)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 15:23 #10
her kan du se et billede fra programmet SIW

http://img58.imageshack.us/my.php?image=13012009152041ti5.jpg
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 15:26 #11
jeg vil også lige prøve via en anden upload side

http://peecee.dk/upload/view/149311

en prøve