Avatar billede ingeburg Nybegynder
10. januar 2009 - 08:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne e-mail i udbakke

Jeg har en computer med Windows XP-Home med SP3. Jeg kom desværre til at sende en for stor mail forleden og nu ligger den i Udbakke og kan ikke fjernes. Den kan ikke markeres og alle ikoner på værktøjslinien er blege. Hvordan fjerner jeg den. Jeg har googlet på det og kan se, at i Vista Windows mail fjernes en sådan stædig karl ved hjælp af et fix fra Microsoft. Men jeg kan ikke finde noget lignende for Outlook Express 6.0 i XP.
Avatar billede mikael_knipschildt Nybegynder
10. januar 2009 - 09:55 #1
Hej ingeburg, sørg for at være offline.. derefter skulle du kunne fjerne mailen i udbakken.. ellers vil 'filen' hele tiden være 'optaget' med at forsøge sending.. Good luck
Avatar billede summer Mester
10. januar 2009 - 10:45 #2
De fleste udbydere har en grænse på 10mb trafik på en gang. Derfor har du fået problemet. Jeg har selv prøvet det, men havde ingen problemer med at slette mailen selv om jeg var online.
Prøv som mikael_knipschildt skriver. Det lyder jo logisk.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
10. januar 2009 - 10:45 #3
Det har jeg prøvet. Det hjælper ikke. Er der en mulighed, hvis jeg prøver at fjerne send-filen i lagringsmappen??
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2009 - 18:09 #4
Visning af skjulte filer og mapper skal være slået til.
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Prik i "Vis skjulte filer og mapper"

Luk Outlook Express -> Åbn denne mappe: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Slet mappen Udbakke.dbx
Åbn Outlook Express igen, og der er oprettet en ny tom udbakke.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
15. januar 2009 - 15:22 #5
Hej vejmand. Jeg fandt lagringsmappen via Stifinder, tog en kopi af den og lagde denne i en mappe på skrivebordet. Dernæst fjernede jeg send-mappen i lagringsmappen. Jeg åbnede Outlook Express og voila!! Den havde oprettet en ny send-mappe og problemet var løst. Tusind tak!
Giv lige et lille pip så du kan få dine points.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2009 - 16:18 #6
Velbekomme, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point for hjælpen.  :-)
Avatar billede JanAa Nybegynder
31. maj 2012 - 13:21 #7
Min datter har rigtig mange store mails liggende i Sendt Post Mappen, - og nu er hende Outlook Ekspress frosset.

Kommer denne mappe også tilbage, hvis hun sletter den som beskrevet i dette indlæg ?

Mvh - og på forhånd tak

Janne
Avatar billede vejmand Juniormester
31. maj 2012 - 13:31 #8
Ja, det mener jeg den gør....

Men for en sikkerheds skyld, start med at flytte den til et andet sted, f.eks. skrivebordet. Så kan den altid flyttes tilbage igen.
Avatar billede JanAa Nybegynder
31. maj 2012 - 20:18 #9
Det virkede perfekt, - og der kom ganske rigtig en ny ( og tom) mappe, fortalte min datter.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh Janne