Avatar billede fusentasten Nybegynder
09. januar 2009 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med font management: Min nye pc vil ikke installere fonts

Hej Eksperter
På min nye Dell har jeg et problem. Jeg kan ikke installere fonts på den.

Jeg brugte først Extensis Suitcase (som jeg har købt og betalt og det hele) som fontmanager, men den ville ikke installere nogen af mine fonte.

Så prøvede jeg at hente og installere "FontExpert 2009", men den siger også bare, at alle mine fonte er korrupte / vil ikke vise dem i preview.

Jeg har endda prøvet at se på de fonte, jeg har liggende på min gamle pc (har delt mappen over netværket) men de virker heller ikke. Men de virker på min gamle pc.

Mine fonte ligger i pfb/pfm format. Jeg er ikke stødt på problemet tidligere. Jeg kan heller ikke bare kopiere filerne ind i XPs fontmappe.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
09. januar 2009 - 14:20 #1
Og spørgsmålet er så, om der er en eller anden Windows indstilling, man skal pille ved eller noget driver værk, man skal installere?

:-)
Avatar billede falster Ekspert
10. januar 2009 - 00:06 #2
Prøv at åbne regedit. Gå til nøglen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Tilføj en ny REG_DWORD-værdi. Døb den SessionImageSize med data (decimal) 20.

Genstart pc'en.

Hele historien:

http://www.adobeforums.com/webx?128@@.59b61a73
Avatar billede fusentasten Nybegynder
10. januar 2009 - 09:15 #3
Det virkede!!! Jeg havde ALRDIG fundet ud af det selv. Tænk at mit grafikkort var skyld i det (uden at have nærlæst tråden men det synes jeg, der stod noget om).

1000 tak for svaret! :-)