Avatar billede andenand Nybegynder
09. januar 2009 - 10:01 Der er 11 kommentarer

Vista premium x64 - kopi?

Hej

jeg har bekvemt sat mig på min Vista premium x64 geninstallations cd til min asus bærbar...
Heldigivis har jeg (endnu) ikke gjort det samme med min driver-cd :)

Mit spørgsmål er om der er en venlig sjæl, som for en 50,- eller lignende vil sende mig en kopi af deres premium 64bit cd? Det kan være sig via ftp eller lignende, eller ja alm. post er også en mulighed - ftp vil dog være nemmere.

Jeg har naturligvis selv cd-nøglen, og spørger ikke efter den - så håber alt mht. pirateri er irrelvant her? Det er lidt surt at skulle ud og købe en ny licens bare for at få cdén.
Avatar billede j3ppah Novice
09. januar 2009 - 12:09 #1
Så du har lovlig licens til windows vista, super... da jeg lige læste forstod jeg det som om du ville spørger efter en pirat kopi af windows vista...

Hvilken version har du licens til?

basic
business
pro
ultimate
???
Avatar billede coderdk Praktikant
09. januar 2009 - 12:09 #2
Avatar billede andenand Nybegynder
09. januar 2009 - 12:15 #3
Hejsa

yup, intet kriminelt her udover dumhed ;)

Det jeg søger er "Vista Home Premium 64bit".
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. januar 2009 - 12:32 #4
hvis du fik leveret 64 bit udgaven af dåse sammen med din bærbar så mener jeg ikke du kan bestille de alternative medier på microsofts side da der er tale om en OEM udgave af systemet.
du skal der i mode kontakte Asus, de kan sende dig et nyt sæt recovery medier, oftest uden beregning.

./psycosoft-funware :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. januar 2009 - 12:36 #5
Avatar billede j3ppah Novice
09. januar 2009 - 12:37 #6
ja hvis det er en OEM, er det ikke det samme... Hvis det ikke er OEM og du har smadret cd'en eller lignende, så sig til, så skal jeg nok lige se hvad jeg kan gøre
Avatar billede andenand Nybegynder
09. januar 2009 - 22:52 #7
Hvis jeg havde valget, ville jeg nu noget hellere have en alm. standard cd.

Vil det sige at hvis jeg nu bruge en standard version af Home Pre., så vil min cd-key ikke virker her - men kun til min OEM-version?

J3ppah: Hvis du har min version så vil jeg meget gerne have "din hjælp" hvis muligt :)
Avatar billede j3ppah Novice
12. januar 2009 - 09:59 #8
Kan da lige tage en kigger... Men tvivler på jeg har en OEM til at ligge, tror du bliver nød til at tage fat i dem du købte computeren af...
Avatar billede andenand Nybegynder
13. januar 2009 - 02:56 #9
jeg ønsker egentlig bare en ganske almindelig standard Vista x64 home premium version - uden branding osv.
Er ikke helt vilde med de sampakninger de smider med - f.eks inkl. Norton...argh.

Jeg har tænkt mig så at bruge nlite til at lave min egen windows cd, men alt nødvendigt og nye updates.

Så hvis du har en x64 pre home så vil jeg meget gerne have en kopi - og igen, altså uden produktnøglen som jeg selv har :)
Avatar billede j3ppah Novice
13. januar 2009 - 08:54 #10
Hvorfor henter du så ikke bare en windows skive?... kan du jo sagtens gøre så længe du har licens er det ikke ulovligt
Avatar billede andenand Nybegynder
13. januar 2009 - 22:16 #11
præcis - men kan ikke finde en dansk version af x64 pre home